• Morr

drygt två veckor kvar!!!

Nu så äntligen efter en hel sommar så är datumet bestämt för vår förlovning och ringarna är beställda via jemp-guld! Var där under sommaren och träffade Patrik - underbar service, kan verkligen rekomendera dem. Efter lite provningar och diskussioner med Patrik blev det tcols ring 803, 4,5 mm för oss båda som vi blev stormförtjusta i! Nu ska vi bara hitta på något att göra och hoppas att vi kan vara lediga denna speciella dag!! Kom gärna med förslag som inte är ortsspecifika om ni vill hjälpa oss att göra vår dag!!

• Svar på tråden drygt två veckor kvar!!!
  • linil

spännande! Kul! Det finns ju romantiska weekend på herrgårdar runt om man vill göra ngt sådant. Annars kan man bara sätta sig vid en speciellt vaccker plats tex vid en sjö. Ta med frukost och en flaska champange och börja dagen med en solnedgång eller en kanske en kkvällsutflykt med solnedgång.

• Morr

sista veckan som oförlovad har påbörjats... på fredag smäller det!! Snälla snälla alla trevliga, kan ni inte komma med massor, tusenhundratjugo (minst) tips om vad vi kan hitta på!! Vi har en hel dag till förfogande, nu på fredag, och jag har redan tänkt att vi ska skåla champagnen i 2 nyinköpta champagneglas i den serien vi redan samlar vinglas i men som vi inte börjat samla champagneglas i... min tanke var att vi sover länge, äter frukost i sängen o skålar i champange o byter ringar, men sen då - resten av dan? kvällen tänkte vi kolla bio (bara för att det är så klassiskt kärleksaktigt..) men på dan då - vad ska vi göra?? eller ska vi ta ringarna på kvällen?? jag vill ha massor tips!! bor i norrland i en medelort vid kusten...

• Morr

jag tolkar tystnaden som att ingen har några tips...jag gör ett sista försök: men era egna förlovningar då? vad gjorde ni? ni som förlovade er hemma?...

• Ernhake

Vi tänkte nog göra en heldag av det. mysig morgon hemma och sen ut en promenad i skogen med vår hund. Efter det blir det stan och att fika för att sedan shoppa. Vi säger en summa och sen får jag shoppa till min man och han till mig. Dessa nya kläder tar vi sen på oss och går på nån lyxig restaurang. Vi funderar på att avsluta det hela med en natt på hotell i vår egen stad men det kan lika gärna bli att mysa ner oss hemma framför en bra film.

Gå en minnespromenad i er stad, gå till den platsen ni först träffades, gå samma promenad som ni gjorde när ni var nykära och prata om ert första möte.

Jag är inte så romantiskt lagd så jag har lite svårt för att komma på fler sockersöta idéer =)

Svar på tråden drygt två veckor kvar!!!