• MaJock

Festlokal Ekerö Färingsö Adelsö

Hej har försökt få tag på färingsö hembygdsgård utan att lyckas i två veckor nu står vårt hopp till er. Är det någon som vet någonting om den lokalen ? är den charmig hur många får plats m.m. Har pratat med Adelsö hembygdsgård,den är billig men det ingår inget porslin är det någon som vet mer om hur den ser ut ?
    Vi letar efter en lokal för 60 pers där man får ta med sig maten själv

• Svar på tråden Festlokal Ekerö Färingsö Adelsö
  • Miss C

Hej, jag vet inte om det är Färingsö Församlingshem som du frågar efter.
    Den ligger iallafall vid Stenhamra bakom ICA. Jag har inte varit där men har fått lite information av Färingsö Församling, tel -56020920.
    Lokalen består av 2 salar med skjutdörrar emellan. Porslin tror jag fanns men ej dukar, ljus eller övrig dekoration. Pris 1100 kr. Man fick ej ha starkare drycker än vin.
    Hör med församlingen, de var mycket trevliga och hjälpsamma. Om man ville se lokalen måste man komma innan kl 16.

Ps: Lovö kyrka har även en trevlig församlingsgård som ligger fint på en kulle bakom kyrkan. Enkel lokal med helt ok. Ds.

• Septiembre

Ett annat tips är Ekerö hembyggdsgård som ligger i nära anslutning till Ekerö kyrka. Jag tror att de har plats för ca 60 pers och det är en trevlig lokal. Tel till ekerö församling 56038700

• beckie

Hej!
    Lite fler tips:
    Ekerö hembygdsgård som nämns ovan har plats för 80 personer, kostar 4000 kr för ett dygn,man får ha lokalen till kl 01. Vill man duka dagen innan och städa dagen efter bröllopet kostar det ytterligare 1000 kr i hyra.

En annan fin lokal är Husby skola på Munsö ( på väg ut mot Adelsö). Det är en gammal folkskola, ljus och luftig, två våningar. Plats för 80 pers, porslin och köksutrustning finns. Kostar 1200 kr ( om man hyr fr fredag em till söndag kl 12).Om du är intresserad kan jag maila dig telefonnumret till den som har hand om bokningen (i så fall får du det tidigast mån 24/3, jag är bortrest tills dess.).
    hälsn
    Munsöbruden

• MaJock

Hej Beckie,
    Du får jättegärna maila mig telefonnumret till husby skola på munsö på joakim.ganse@netassist.se

Tack för alla tips ! Ekerö hembygdsgård har vi kollat med men tycker de är lite dyra även om den är fin.

Svar på tråden Festlokal Ekerö Färingsö Adelsö