• Godisråttan

Vad har ni för budget?

Klänning-3000:- (tänkte beställa fr Kina)
    Skor-400 kr (din sko el liknande)
    Underkläder-800 kr
    Hår-0 kr (Frisör i släkten)
    Makeup-0 kr Gör själv. litar inte på andra..
    Kläder (hyrda) till brudgum-1500 kr
    Skor brudgum-0 kr-Har redan
    Festen (mat+dryck+städning)-50000 kr (vi köper vin o sprit själva men betalar catering för mat och servering)
    Musik-5000 kr ( liveband eller vad kostar det?en el 3personer)
    Solist i kyrkan-500kr
    Ringar (förlovning+vigsel)-30 000 kr (Jag vet att det är mycket)
    Förlovningshelgen-1500 kr
    Trycksaker-2000 kr
    Transport-500kr
    Blommor-0 kr(har presentkort på interflora)
    presenter till gäster-2000kr(vet ej ännu)
    Fotograf-2000 kr (har en väninna som är fotograf)
    Brunch dagen efter-2000kr(vet ej hur många som ska vara med)
    Bröllopsnatten-3000 kr ( Finns billigare)
    Bröllopsresan-30 000kr ( vi ska två veckor till mexico,vet ej säkert budget där)
    Respengar-10 000kr
    143200:-
    Vad tycker ni?Skriv ner era budgetar.

• Svar på tråden Vad har ni för budget?
  • Moonlight Bride

kommer ha en budget på 12000:- Vilket kommer räcka bra för oss då klänningen lånas av min mor och vi fixar de mesta annat själva + blir bara runt 20 pers.

• stbm

hm vet inte, vi har pratat om det och vi lutar mot 40-50 000. det är så svårt, man tycker ju att det är bara 1 gång man gifter sig men samtidigt känner vi båda att vi inte vill "bränna" 100 000 och uppåt på en dag...

• lillfoppa

Våran budget började på 99000kr men ligger nu på ca 78000kr...
    vi ska bara bjuda våra närmaste som blir 72 personer vi kommer att transportera dem 10 mil från stockholm för vigsel och fest.. det dyraste vi köpt är våra ringar(37000kr) och min klänning går på ca 12000kr resten har vi försökt göra mycket själva.. Många av våra vänner har bra råd och tillsammans med andra kan man komma på underbara lösningar på det mesta..kram

• Hedebris

shit. fattar inte att folk har råg att lägga över 100 000 på ett bröllop. Har man pengarna så är inte jag den som moraliserar. ;) Glad för er skull.. själv sliter vi som tusan för att få ihop vår budget på 50 000kr

• Hofsan

Vi sliter också fast det kostar 100.000. Har slitit i 1,5 år redan och har 1 år kvar att slita och jag e en helt vanlig undersköterska...

• Hedebris

själv pluggar jag med bara bidragsdelen... 2500kr i mån

• cellabella

Vi bjuder ca 50 gäster och har en budget på 30 000 :-. Vi gör det mesta själva, får bröllopsnatten gratis, fotograf gratis, hjälp med inbjudningskort och andra trycksaker, designar ringen själv, och vi ska inte ha traditionellt bröllop med vit klänning och kyrka utan en jäkligt rolig fest med våra kompisar och bara familjer (ingen släkt).

Vi sparar alla våra pengar till vår nyproducerade lägenhet vi får om ett år, dessutom tar jag körkort så bröllopet får helt enkelt inte kosta så mycket, och enligt våra önskemål behöver det inte göra det heller.

• Limegrön

Vi hade från början en budget för 80 personer på ca 40 000kr.
    Det slutade med 65 personer för drygt 80 000kr... Så det kan bli

Svar på tråden Vad har ni för budget?