Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

Gemma
    vad skönt att de tog sitt förnuft till fånga och reparerar klockan åt dig. Vet hur det är med saker som betyder mycket...
    Blöjhink är absolut att rekomendera, väldigt välbehövlig sak att ha om man inte vill rusa med sopor hela tiden.
    Varför vill din man byta i sovrummet? Ibland kan bebisar behöva sköljas av rätt ordentligt och då vill man inte behöva bära runt dem aldeles kladdiga för långt. Men oftast är det ju inte så farligt.
    Nu vet jag att alla säger olika ang matning och du behöver inte lyssna på det här om du känner att det inte passar just er. Men efter att ha ca 10 väninnor som fått barn hittills iår (babyboom jag vet) så har jag fått höra väldigt mycket om just matning. En del har kört naturlig matninghela tiden och har då ibland problem med att barnet vägrar ta flaskan! Hänt flera av dem. Det betyder att de inte kan pumpa ur och dricka vin eller ens gå til frissan utan barnet.
    De som körde nattmatning av mannen med flaska eller ur kopp har inte alls det problemet och har mycket lättare för mammorna att kunna gå bort ett par timmar själva. Tex frissan, lite shopping eller bara en barnledig fika. SAker som de mammorna vars barn inte tar flaskan pratar drömmande om.
    De började direkt, första natten men flaska.

På tal om andra praktska saker att köpa, jag vet att det är roligare att köpa massa gulliga saker, men det finns en sorts gummi/plast skydd som du sätter på bröstet när du ammar. Alla har sånna, brukar köpas efter att mammorna gråtit för att ammningen gör ont, såriga bröstvårtor är smärtsamt! Så nu köper de flesta sånna från start.

• förhoppningsis

Amelle
    kan verkligen se er bli jagade av en halvnaken gubbe med litet fult organ svängande när han springer!

VÄldigt dyra praliner, men skulle nog köpa bara för att prova!

• förhoppningsis

Så lite så, man lär sig oerhört mycket av att dagligen prata med folk med bebisar som är rätt exakt 1 månad mellan.
    Vi har haft en förlossning i månaden sen januari, med uppehåll i somras, rätt kul faktiskt! Lite som "Månadens baby"
    men nu dröjer det ända till april innan det kommer en till.

• förhoppningsis

såriga bröstvårtor är garanterat omysigt! De såg dessutom hemska ut, höll på att börja gråta när väninnan visade sina... liknade nästan köttfärs

• förhoppningsis

Gemma
    vill inte skrämma dig, det var inte meningen!!
    Inte säker men jag tror att ammningsskydd minskar risken för svamp också... vet du Lapinette?

Vad det gäller choklad - ät det nu!! Massor! Många barn är allergiska mot choklad när de är små och får utslag om deras mammor äter det. Går igenom i mjölken...

• förhoppningsis

Amelle
    Hittat 3 återförsäljare av de pralinerna i Sthlm, vet du vilken av dem som har bäst sortiment?

• förhoppningsis

Då är det nog ingen fara, men de är tydligen alltid lite känsliga första tiden, men man ser ju om de får stora utslag.

Är det stomvarning igen? Stackare, du som sett så fram emot den här resan. Du ska se att det går bra... brukar det inte krävas rätt mycket vind för att ställa in en flygning? förseningar är en sak, men inställd är så drastiskt.

• förhoppningsis

Hej
    Japp Gemma skulle till Malaysia för sol och bad på ett bra hotell. Herr Gemma kom hem i torsdags, det var ju då hon lagade den andra varianten av din chokladdessert Lapinette.

Lapinette
    Kan det inte vara så att du sover dåligt för att du är lite stressad eller spänd inför allt som händer nu?

Själv är jag nu mer än lovligt "dagen efter" kom hem 3 i morse efter middag och festande. Hade superkul och nu står mannen och stampar och vill att vi ska åka och lämna in vår tv som strular. Har bara haft den lite över 2 år...

Hur ska ni andra tillbringa er helg?
    I morgon blir det pysseldag, sen gravbesök och efter det farsdagmiddag hos svärisarna

• förhoppningsis

Hej tjejer!
    Min helg var väldigt lugn, pysslade nästan hela dagen i söndags, blev ändå inte klar med alla julkorten...

Kul att ni gillar shrek, är det någon av er som sett 3an? Håler på att få en praktförkylning nu och tänkte se den. Gillade verkligen 1+2an. Är iof ett stort fan av tecknade (bra) filmer, tex iceage, monsteris inc, hitta nemo, mfl. Alltid kul med filmer när man känner igen karaktärerna, hade vid tiden för "hitta Nemo" ett gigantiskt saltvattensakvarium med de flesta av filmens fiskar, stjöstjärnor, räkor mfl.
    VÅr "doris" var minst lika spattig som filmens.

Tänkte se Råttatouille eller 2 dagar i Paris i lördags kväll men orkade inte ta oss ur soffan, det får bli en annan helg.

Lappinette
    Hur känns allt inför onsdag?

• förhoppningsis

Fullt förståeligt om du är nervös nu även om du inte varit det tidigare, det är ju nu det stora kommer, det ni sett fram emot länge kanske är på G. Skulle inte heller kunna sova ordentligt om jag var du.
    Vet inte hur du var inför ditt bröllop, men jag sov iaf inte mycket nätterna innan mitt - trots att jag varit kolugn hela tiden innan.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!