• rocketqueen

Min mamma vill ha vit klänning på sig på mitt bröllop=(

Om hon nu ska ha den klänningen och du säger att det får hon inte, så blir ju följden att hon heller inte får komma. Svårare än så är det ju inte - om du ska bestämma vad gästerna ska ha på sig, så kan ju inte hon komma med den klänningen. Bara att ta tillbaka inbjudan om hennes klädsel är viktigare än hennes närvaro för dig!

• rocketqueen

Jag tycker själv att det är ganska respektlöst att bestämma över vad gästerna på en mottagning ska ha på sig.

• rocketqueen

Miss (snart mrs) A, håller med dig i stort men i många fall är det också brudparen som är otroligt egoistiska till en gräns som jag tycker gått långt över det acceptabla.

• rocketqueen

Jag tycker att sådana etikettsregler som färg på kläder är väldigt överdrivna, faktiskt. Tyvärr alltför många som bara blint ser till vad som är "rätt" enligt etiketten istället för att tänka själva. För mig spelar det knappast någon roll vad för färg folk har på sina kläder; så pass mycket distans till mig själv har jag att jag inte behöver vara unikt klädd och stå i centrum på en mottagning, vilken det än må vara.

• rocketqueen

Okej, ja då handlar det helt enkelt om att vi har en annorlunda syn på vad som är orimligt och inte. Jag tycker att det är fullkomligt orimligt att bestämma vad mina inbjudna gäster ska ha på sig.

• rocketqueen

Ja, jag håller verkligen med! Fast brudparet har nog lite mer tur med dig som gäst... :D

• rocketqueen

Ladye, hoppas att det ordnar sig för dig. En lugn och trevlig kommunikation kan ordna mycket, så jag hoppas att det fungerar även i det här fallet.

I vilket fall önskar jag dig ett supertrevligt bröllop!

Svar på tråden Min mamma vill ha vit klänning på sig på mitt bröllop=(