Hur komma över blyghet?
Så här är det: när jag hamnar i större sällskap blir jag extremt blyg och tyst! Är jag bara med ett fåtal personer/nära vänner så går det bra, men med större sällskap och om det är många med som jag inte riktigt känner, så blir jag tvärblyg. Jag har också rätt dåligt självförtroende och tycker alltid att alla andra är så mycket roligare, coolare, snyggare, mer intressanta etc.
Ett exempel: Ska på bröllop i USA, paret är vänner till min pojkvän men jag har aldrig träffat någon av dem. Det är bachelorette party samma dag som vi kommer dit som jag är bjuden på, det ska vara på någon häftig klubb i stan, och jag har riktig ångest för denna kväll redan långt i förväg - för att jag inte känner någon, för att jag inte har en aning om vad som förväntas av mig eller hur jag ska bete mig etc. Min pojkvän ska på bachelor party samma kväll och trots att han bara känner brudgummen ser han jättemycket fram emot det och tycker det ska bli så kul. Jag önskar bara att jag kunde dela hans glädje och känna samma sak inför min kväll. I stället känns det som att jag bara vill hitta en ursäkt för att slippa.
Hur kommer man över blyghet? Jag vill verkligen bli den där roliga, sociala, pratsamma "framåt-tjejen" som jag tycker att alla andra är. Hur gör man för att ändra på sig?