• mockasin

Fukt för torrt hår

Håller på att spara ut mitt hår men har inte hunnit komma så långt innan det det torrt och slitet ut. Men jag vill ju inte ge upp ännu! Går och toppar det regelbundet men vill inte ta av för mycket. Är det nån som har tips på bra schampo/balsam/inpacking eller andra produket som återfuktar och skyddar håret under utväxningstiden och efteråt?

• Svar på tråden Fukt för torrt hår
  • Rosviol

puffar
    jag har precis samma problem

• jocelyn

Kérastase Nutritive-serien. Jag har inte provat något bättre faktiskt!

Låt bli hårtorken, plattången eller locktången för att minska slitet på håret. det kan vara smidigt att tvätta håret på kvällen och låta det självtorka istället för att rusa runt på morgonen och slita i kalufsen... Funkar för mig iaf!

• rocketqueen

Jag älskar Redkens All Soft, det har gjort underverk för mitt hår. Kerastase är också ett riktigt bra märke, instämmer verkligen i det jocelyn säger.

• silverdrake

köpte precis schampo balsam från Dermanord som jag tyckte var bra. sparar också ut.
    balsamet funkade även att ha kvar i håret som ett balsamspray. tyckte det blev väldigt bra faktiskt....

• pickolina

OT men måste bara säga att jag blir så avis på er som inte behöver blöta och göra i ordning håret varje morgon..

• pickolina

Förresten, jocelyn och rocketqueen.. Dom produkterna ni rekommenderar, tynger dom ner håret mycket? Eller blir det luftigt och lätt trots att det är så vårdande?

• jocelyn

Jag tycker inte dom tynger ner håret. Så länge man inte överdoserar eller gnuggar in det i hårbotten så är det lugnt. Jag brukar göra inpackning i håret, sätta upp det med en klämma o lägga mig i badet...då hinner den verka läääänge. Efteråt blir håret sådär jättemjukt. :)

• pickolina

Oki.. Tackar! Då ska jag nog köpa hem något liknande.. Har inga problem egentligen men kan vara bra att ha riktigt vårdande produkter att anv ibland i förebyggande syfte tänkte jag.. Men tidigare har sådana produkter som verkligen gör håret fint oxå samtidigt gjort håret väldigt platt och därmed trist. Men jag har kanske anv fel produkter och fel teknik.. Får testa igen. Tack "joc"! :)

• jocelyn

Dom "smoothar" ju ner håret en aning...så har man väldigt tunt/fint hår får man kanske ta lite mindre produkt. Men sedan finns ju finfina inpackningen i två varianter med; en för tjockt hår och en för tunt/fint hår!

• rocketqueen

pickolina, inpackningen Heavy Cream från All Soft tynger ner håret, men det är det den är till för. För en luftigare känsla, välj serien Clear Moisture! Ger inte riktigt lika mycket fukt, men håller håret väldigt luftigt. I och med att All Soft slätar ut frisset lite och lugnar håret så kan jag tycka att det tynger ner lite. Sprayinpackningen från All Soft, Addictive hair transformer, är dock suverän! Bara man inte tar de vårdande produkterna i hårbotten så..! Håller med jocelyns beskrivning.

• pickolina

Jocelyn och rocketqueen, tackar igen.. Så svårt det där, jag skulle vilja ha vårdande-volymgivande i ett liksom. Men det finns ju tyvärr inte.. Haha.. Clear Moisture har jag faktiskt.. :) Då valde jag kanske rätt när jag köpte det sist då.. Skojsigt!

• pickolina

Det där med att inte anv för mkt balsam tex, det tog tiiiid innan jag fattade det.. Haha.. Läste det på baksidan av någon frisörprodukt jag hade för några år sedan. Tyckte produkten var värdelös till en början, tills jag läste på baksidan. AHA-upplevelse! *asg*

Svar på tråden Fukt för torrt hår