Inlägg från: Fröken Plommon |Visa alla inlägg
  • Fröken Plommon

    080809

    Det är väl bäst att man kastar sig in i den här tråden eftersom även vi gifter oss den 9 aug i Göteborg.

    Ingen klänning provad än, mannen är lite skeptisk till allt tidigt planerande, men festlokal och kyrka är bokad.

    Igår kom räkningen för handpenningen på lokalen, trodde inte det kunde vara så roligt att betala en räkning, gick omkring och småfnissade hela kvällen.

    Ni som prövar och till och med köpt klänning är ni inte nervösa över att ni vill ha någon annan modell längre fram, jag har nog bytt modell i huvudet fler gånger än jag kan räkna.

    Kul med en sån här tråd, bra initiativ!

  • Fröken Plommon

    Blivande fru Larsered

    Vi tänker nog likadant ang klänningen, har ett också ett antal kilon som behöver slipas bort innan den stora dagen! Vi kan kanske slå följe på den krokiga vägen mot en mindre klänningsstorlek :)

    Vi har också bokat fint väder!

  • Fröken Plommon

    Kyrka ute på landet (så mycket landet det nu blir i Gbg) blir det för oss.

    Virvel
    Vi har ju bokat fint väder flera stycken av oss så en vigsel utomhus ska väl inte vara några problem :)

  • Fröken Plommon

    God kväll allihopa!
    Sitter på jobbet och är superseg, lite väl lugnt i natt och kommer att fortsätta så hela helgen. Stackars m2b får roa sig på egenhand i helgen, det är såååå tråkigt att jobba fre, lör och sön natt!

    Men jag behöver ju inte tänka på sötsuget iallafall, inga goda drinkar som lockar, nä här blir det mineralvatten och avokado för hela slanten.

    Fick lite bröllopspanik idag, vi har ju inte fixat med nåt känns det som, men vet inte riktigt var jag ska börja heller, kyrkan är klar men ingen präst, festlokalen klar men ingen serveringspersonal ingen aning om vilken klänning eller vilka blommor vi vill ha. Tur att man vet vilken man man vill ha...

    God natt allihopa

  • Fröken Plommon

    Nyvaken!

    Blivande fru larsered
    Jag jobbar inom vården som sjuksköterska, nattens lugn var extremt ovanligt, man får väl passa på att njuta, men det blir så mycket svårare att hålla sig vaken.

    Bröllopspaniken har lagt sig, vi ska på stämpelmässa om tvåveckor och efter det kan man börja fila på inbjudningskorten. min m2b har fått mig att lova att jag måste börja med dem i GOD tid, han vet hur kul jag tycker det är att göra 5 st men¨inte 45...

    Vi var ganska överrens om gästlistan, men vi har inte presenterat den för våra familjer än, väntar mig vissa protester.. Vi har tagit bort i princip all släkt eftersom vi inte umgås med den och skulle vi bjuda alla så skulle gästlistan vara 100 innan en enda vän var bjuden.
    nu blir vi förhoppningsvis ca 60 pers.

    Men visst är det svårt att motivera sig framför svärföräldrar och förldrar, de vill ju visa upp oss för hela världen. Släkten kommer vara välkommen till vigseln om de vill.

  • Fröken Plommon

    Nu har jag oxå hittat hit! Höll på att få ett annat nick ett tag men det löste sig!

    Vi skulle titta på ett hus idag (drömhuset verkligen) döm om vår förvåning (och 10 andra spekulanter) när mäklaren inte dyker upp! Inget svar hos mäklarbyrån och inte heller på mäklarens mobil. Sååå dåligt, hoppas bara inte att det hänt honom något. Man tappade ju sugen lite på huset. Kanske blir det en extra visning i veckan men vi kan verkligen inte, jag jobbar 4 nätter och D är själv på jobbet. Vi får vara glada om vi ses i dörren. Men då sparar vi ju 2,5 miljoner, mer bröllopsprylar!!!! (nu tittar D konstigt på mig, han verkar visst inte villig att höja budgeten)

    Hoppas ni andra hittar hit snart!

    Misstrixie och Virvel
    Grattis till minskningen.
    Själv vågar jag inte närma mig vågen förrän på tisdag morgon!

  • Fröken Plommon

    Nu har mäklaren hört av sig, han hade tydligen varit i en bilolycka men alla parter hade klarat sig. Så nu ska vi på ny visning på onsdag. Håll tummarna för att alla andra tröttnade och att det inte blir budgivning!

    Vi gick igenom bröllopsbudgeten igår, fyy vad det är svårt att veta hur mycket pengar allt kommer gå på. Många saker får man ju ingen prisuppgift på förrän man bestämt sig för vad man ska ha. Vi får bara hoppas att pengarna räcker...

    Har mailat prästen som vi vill ha och väntar ivrigt på svar. Hoppas verkligen att hon kan!

    Hur går det för er andra???

  • Fröken Plommon

    Välkommen till tråden Jarvelid

    Stämpel & Scrapbooking mässan är i Göteborg på Svenska mässan den 15-16 sept. Jag var där förra året och jösses vad stämplar det finns, kunde inte riktigt motivera köpet av en hel hög med stämplar men i år så kan inget stoppa mig!

    Finns även dekorationspapper och annat skoj som man kan få användning för när man ska knåpa ihop alla trycksaker.

  • Fröken Plommon

    Blivande fru Larsed

    Det blev en ny visning! Igår var vi där och tittade på huset. Herregud, jag skulle kunna flytta in på studs. Det är ett äldre par som bott där men de har skött huset exemplariskt, allt är bytt och färgerna på väggarna neutrala, så även om vi förmodligen kommer att renovera alla rummen så behöver man inte göra det på en gång. Mannen ska ringa mäklaren idag och säga att vi är intresserade sen är det bara att hålla tummarna att v vinner budgivningen.

    I övrigt kan man väl säga att vi räknat ut att det inte blir så mycket billigare för oss att åka till tyskland istället för systembolaget (känns lite skönt, det ligger ju inte nästgårds direkt). Nu är det lite paus i planeringen tills vi vet hur det blir med huset...

  • Fröken Plommon

    Blivande fru larsed

    Vi har räknat på 60 gäster och använde oss av följande mått som jag hittade i en annan tråd här, de verkar stämma bra överens med verkligheten:

    18 cl champange / gäst = 15 flaskor
    Vitt vin till förrätt 17 cl/ gäst = 17 flaskor
    Rött vin till huvudrätt 28 cl/ gäst =28 flaskor
    Avec 4 cl/ gäst 4 flaskor

    De bröllop vi varit på har ingen druckit öl till maten utan efteråt, erfarenheten visar också att det inte går åt så mycket vin efter middagen så vi räknar med att köpa 4 lock öl och 4 flaskor vitt resp rött till efterminglet. Vi kommer inte att servera mer sprit än den som är till avecen.
    Läsk och mineralvatten är inte med i budgeten.

    Totalt blev det 5500 kr för allt om man köper det på systemet, i tyskland hade vi fått betala 4800. Allt beror ju på vilken sorts vin man vill ha, man kan ju köpa billigt vin i tyskland om man tycker om de sorterna som det är erbjudande på just när man åker.

    Vi räknade 60 gäster trots att några av dem är barn (syskonbarn) men då vet vi att det räcker. Fördelen med systemet är ju att man kan lämna tillbaka de flaskor man inte förbrukat.

    Men visst är man nervös över att det kommer ta slut, kommer säkert att panikköpa 5 flaskor av varje sort veckan innan bara för att!

Svar på tråden 080809