• Keffanie

Nya förlovningsringar ?

Hejsan alla tjejer och killar på sidan!
    Är en ny tjej på denna sidan. Varit in ett par gånger tidigare men ej blivit medlem förän nu.

Har en fundering kring förlovningsringar.
    Det är så här att jag och min pojkvän har varit förlovade i 2 år den 7 / 9 - 07 visserligen har datumet och sådär ingenting med min fråga att göra men nu är det så här att min ring har blivit för liten för mig har ej kunnat haft den på ungefär 1 halvår eller så. Och har gått i tankar för att köpa ett par nya till mig och min pojkvän. Men vet ej om detta är någonting man gör? Skulle det vara fel för förlovningen? Vet ej, vill ju så gärna kunna använda min förlovnings ring. Funderat på att köpa ett par nya sådanna som vi har redan, dom traditionella förlovningringarna i guld. Men jag vet ej riktigt.
    Någon som gjort något liknande? Vore väldigt tacksam för svar!
    MVH / Stephanie

• Svar på tråden Nya förlovningsringar ?
  • Bruden blå

Lämna in dom för storleksändring, brukar bara kosta ett par hundralappar.
    Personligen så har jag insett att jag inte gillar tanken på att byta ut förlovningsringen (gick ett tag och funderade på det)
    För hur man än gör, så är förlovningsringen just förlovnignsringen.
    Minnet av förlovningen är ju just till den ringen. Det var med just DEN ringen man förlovade sig, itne med någon annan, hur många fina ringar det än finns.

• Karis Annelie

Det är bara att banka ut ringen inga problem!!!!

• Roccosgirl

Vi har en ring i rödguld med en mönstrad and i miten i vitguld... har nu svårt att hitta en vigselring som passar till...

Fundurar på att släta ut mönstret i dem så att det matchar bättre (kostar bara 3-4ookr max), de behöver ju ändå putsas ordentligt. Känns både fel och kul, har inte bestämt oss än...

Men som sagt, är det fel???

• DetOrdnarSig

Jag tycker att det är helt ok att byta ringarna om man känner för det. Men om det bara är storleken som är problemet verkar det ju enklare och billigare att bara lämna in den och ändra storleken. Men om man av någon anledning inte är nöjd med ringen eller har svårt att få ihop det med vigselringen, tycker jag att det är ok att byta. Man har ju kvar förlovningsringen ändå. Kanske kan man ha den på ett annat finger eller i en kedja runt halsen?

• maljor

Vi bytte ut våran ring. Köpte en silverring först eftersom vi inte hade råd med dem vi ville ha och den ringen har vi nu på höger hand =)
    Du kan inte ha din ring på lillfingret då? Eller är den för stor där?

OM ni nu väljer att byta ring så skynda er att kolla på Guldfynd. Om man beställer och betalar hela summan senast på 31 augusti så får man tjejens ring helt gratis (förutom gravyren på hundringen)

• oktober -07

Min blivade har tappat sin förlovningsring och min var så svår att hitta vigselring till, så vi låter göra om min förlovninsring + lite annat guld till en ny förlovningring till mig och min blivande köper en likadan till honoom som blir både vigsel och förlovningsring. På det viset har jag kvar min förlovningsring fast i ny form. Det nya ringen är slät och mycket lättare att hitta vigselring till:)

• Keffanie

Tack för allas svar!
    Men jag vill ha nya ringar , sen förhoppningsvis till nästa år eller året därpå när vi firar 4 el 5 år så blir det giftemål hade jag tänkte mig. Jag som ska fp fria! :) Menvill ha ett boregerligt bröllop typ i rådhuset eller liknande ensamma endast med vittnen och så ? Hur fixar man det? Vem talar man med? Och är det sant som alla på sidan här säger att man endast kan ha ETT efternamn inte TVÅ som man kunde ha förr? Jag som vill ha både mitt flicknamn och hans namn! ;/ Tacksam för svar..
    Kram på er

• Karis Annelie

Keffanie om ni vill viga er i rådhuset så är det enklast att bara ringa dit och höra om de har tid för er den dag ni vill. Det är inte svårt att få tid där om det inte är en superpoppis dag.
    Sen ska ni skicka in papper om "hindersprövning" också.
    Man kan ha ett efternamn, men du kan sätta ditt eget eller hans namn, som mellannamn. Då väljer du själv om du sedan använder båda namnen som efternamn i t.ex signatur, eller om du bara använder ena... det är ju enklast att bara anv. ett namn.

• Roccosgirl

Man kan ha två efternamn fast det ena kallas för mellan-namn. men man skriver ju ut båda om man vill det!
    Men bara den ena får ha ett mellan-namn. Vi hade tänkt ta varandras liksom, men det får man inte göra!

• Troll-P

Min förlovningsring kommer göras om i samband med att jag får en vigselring.

Byt om ni känner för det!

Svar på tråden Nya förlovningsringar ?