Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

    SteffiAleks

    Då sitter vi ju i exakt samma båt. Jag måste gå ner en hel del till för att kunna prova klänningar! Har lite panik...

    För bara några veckor sen hade jag NOLL motivation, men helt ur det blå så återvände motivationen och jag är GLAD!!

    Har oxå en pojke (tredje barnet) som är 2 år och jag kan lixom inte heller skylla på graviditeter längre *asg*

    Häng på här inne så ska du se att du klarar det! Vi väger oss varje måndag, ohc mäter midja osv... Är en morot att ha minskat sina siffror t veckan efter

    och duuu, det är i början det är så jä..la jobbigt, bara efter ett par dagar så känner man sig så jä..la duktig och då vill man ju inte sabba det man startat...



    pepp pepp pepp pepp

  • Anja 19 juli 2008

    Marsaphir Marlean

    Välkommen hit
    Man kan skylla på nåt annat än barn, man hittar alltid nåt
    Jag vägde 94 kg för några månader sen. Nu väger jag 82 så det GÅR Trodde själv aldrig att jag skulle lyckas för jag hade noll motivation, men så plötsligt så kom den... sen försvann den igen, hamnade i värsta svackan coh sen kom motivationen igen och nu jä..lar är jag på G

    Jag ser till att äta rätt, typ... Ibland kör jag nutrilett för att komma ifrån dåliga vanor och få mig själv ur godis och snacksätar-träsket...

    Annars så är jag urkass på att röra mig... har precis börjat m att simma då och då och promenerar i skogen m en väninna minst en gång i veckan men det räcker ju egentligen inte...

    jag försöker dricka mkt vatten coh äta ofta och lite... alltså många små mål... Fruktmellanmål mellan nyttiga måltider helt enkelt... så att man inte blir sugen på saker hela tiden! det funkar för mig!

  • Anja 19 juli 2008

    Busiga

    Exakt... jag vill INTE vara misspiggy *asg* Väger 82 och har lite mer tid på mig än du, men jag är såååå nöjd bara jag når 70 trots att jag brukar väga 60. Det var så länge sen jag vägde 70 att jag skulle känna mig skitsmal om jag lyckades nå dit. Har inte vägt under 80 på 1,5 år nu. Men nu jä..lar är jag snart där!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Ja alltså välkommen till Busiga och SteffiAleks oxå

  • Anja 19 juli 2008

    Nusse

    Nääää det behöver man inte göra men det är sååå lätt! Man är hungrig JÄMT, man har sug som är helt vanisinniga och i mitt fall handlade det suget om choklad (skitbra liksom) och om man som jag lider av fruktansvärd foglossning redan från början av graviditeten så blir man väldigt orörlig. Jag kunde inte ens gå på slutet av min sista graviditet. Man är trött och orkar inte röra på sig som man brukar etc...

    (så här kände jag inte alls den första graviditeten kan tilläggas och då gick jag bara upp 13,9 kg, varav graviditeten utgör 10 kg ungefär).

    Så nä, det handlar nog mycket om att man slappnar av, tillåter sig, tänker, äh jag är ju gravid, jag får lov... osv

    Så var det frö mig iallafall... Lite det här tänket: "jag går ner det så lätt sen när jag ammar och jag tar hand om detta sen, när barnet är ute osv (+ att man kan gå upp väldigt mkt utan att någon tänker på det för man har ju ändå en stor mage!)

    Äh jag vet inte... men det är inte alls fysiskt att man går upp såååå mkt, utan det är nog väldigt mkt att man ändrar livsstil, unnar sig mer, blir mer stillasittande etc...

    så gjorde jag ju inte under första graviditeten! Jag levde på kycklingfilé (det var min craving under första graviditeten nämligen, INTE choklad den gången ) så jag blev inte jättefet men jag unnade mig faktiskt ändå allt jag ville ha!

    Tyvärr ville jag ha ALLDELES för mycket under andra och tredje graviditeten + att jag och sambon då hade flyttat ihop (vi bodde ej ihop när första barnet kom) så ätandet var väldigt socialt. Vi mös hela tiden och det blev varje kväll att vi sa -ska vi ha nåt gott ikväll osv... Så sambon gick upp 12 kg han oxå! Så absolut är det ett livsstilsrelaterat problem när man går upp så mkt under en graviditet.

    Men foglossning och sånt kan man ju aldrig förutspå, så man vet ju aldrig innan hur mkt motion man ska kunna få under sina graviditeter!

  • Anja 19 juli 2008

    För att inte tala om hurdan livsstil man får under mammaledigheten Man går ju hemma! Man slänger i sig nåt när man får en stund över... Man har dåligt m tid, barnet tar ju lixom över hemmet *asg*

    Nädå, men om man inte är väldigt organiserad och kanske får ett barn som är "krävande" (vilket jag inte kan skylla på :.D) så blir det lätt så att man småäter, slänger i sig vad som finns för att stilla hungern, ohc sen fikar man ju hur mkt som helst...

    iallafll alla mammalediga mammor jag vet! Man har flera fikadejter i veckan, man har mammagrupper som man turas om att fika hos och man träffas på stan och fikar etc...

    Och ärligt talat, ibland kan det kännas lite tråkigt och ensamt och då kanske man äter pga det osv... Man kan ju vara hur aktiv som helst under mammaledigheten men det beror ju mkt på hurdan man är som person och hurdant barn man får

  • Anja 19 juli 2008

    Samos

    Vad underbar känsla... minns det där men har inte kommit dit ännu. tränar alldeles för oregelbundet för det, tyvärr...

    Men det SKA bli bättre på den fronten

    ikväll har jag varit ute och promenerat i mkt rask takt m en kompis i en timme. Känns sååå skönt. Känner det faktiskt i mina otränade ben

    Tobiasochlinda

    sockerberoende, jadå... Absolut... och precis som GME beskrev så är jag en sån där som är antingen eller... Antingen är jag slö, försoffad coh trycker i mig allt jag vill ha eller så är jag disciplinerad, äter bra och rör mig, men det krävs en del för att jag ska orka ta tag i det och komma igång.

    dEt som verkligen hjälper mig m sockerberoendet är nutriletts chokladbarer, så jag byter ut 1-2 måltider om dagen mot såna och har ABSOLUT inget behov av något sött! Sedan tillåter jag mig lördagsgodis, för utan NÅGOT smaskigt under veckan så vet jag att jag hade snavat och fallit och troligtvis börjat slappa och storäta igen...

    Sockerberoendet går ju över om man bara håller sig ifrån det i två veckor helt, sedan finner iallafall jag att jga klarar att äta godis en dag i veckan, men gör jag det tex två dagar på raken så är jag nästan körd igen, så det passar jag mig för.

  • Anja 19 juli 2008

    Nu måste jag bara berätta en sak som inte alls har med övervikt eller vikt överhuvudtaget, att göra

    Idag var vi på banken för att fixa med lånen! Vi flyttar ju till vårt sprillans nya radhus 1 december (får nycklarna den 29 november, iiiihhh) och idag har vi alltså sett över lånen ordentligt med banken och betalat handpenningen osv...

    Vi berättade för bankkvinnan att vi ska gifta oss och att vi vill ta pengar (vi fick mkt mer för lägenheten än vi tidigare hade räknat på med banken) från den summa som blir utöver vad vi MÅSTE lägga in för att slippa topplån...

    HOn räknade lite på det och säger sedan, ja om jag räknar bort mäklararvode och summan ni måste lägga in i nya radhuset för att slippa topplån så har ni 190 000 tillgodo till ert bröllop.

    Iiiihhhh fattar ni tjejer...

    Inget gnetande och sparande. Vi bestämde oss för att ta 175 000 då vi ska köpa en del nya möbler nu när vi flyttar + sätta in persienner och sånt. Sedan har vi sagt att bröllopet inte får kosta mer än 100.000 men detta gör att vi nu har en hel del pengar till vår bröllopsresa, så utöver de resepengar vi önskar oss i present av våra gäster (vill ej ha nåt annat då vi har allt) så kan vi lixom lägga till själva och få vår resa precis som vi vill...

    Har skickat mail till limetravel för att få ett kostnadsförslag. Vi har nu bestämt att vi reser iväg 14 dagar varav en vecka blir till Barbados och en vecka till StLucia, så nu kommer vi kunna ta med hur mkt fickpengar vi tycker coh vi kommer inte behöva snåla.

    jag är helt överväldigad denna dag

    Var bara tvungen att få berätta!

  • Anja 19 juli 2008

    Hej allihop...

    jaaa det känns verkligen skönt!

    Idag har vi ätit gåsamiddag, fyyyy f..n så mätt och närapå illamående jag känner mig... Fet gås, fet sås, massor av efterätt och MÄNGDER av godis och kaffe osv...

    Men det är ju LÖRDAG... Kan tänka mig vad detta gör med min måndagsvikt *asg*

    Jaja, det är bara gåsamiddag en gång om året (vi skippar svartsoppan alltså, urk)...

    Vad hittar ni på en lördagkväll som denna? jag tänkte sitta här en stund men får väl lägga mig rätt tidigt. Jobbar dubbla skift imorgon kan man nästan säga. 10-22 så jag får se till att sova ordentligt inatt.

    Idag har jag gått omkring som en sovande person på jobbet nästanpå

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??