Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Perfekt .
Vi gifter oss 2/8 och mitt mål var också 10kg men har lyckats promenera bort 2 hittills så nu är det 8kg kvar. Är än så länge väldigt motiverad, kan ju inte börja måtta för klänningen förrän jag gått ner ju.
Mitt närmsta delmål är att väga under 70kg inom 2 veckor. Igår cyklade vi till stan med varsitt barn bakpå (typ 2 mil sammanlagt) i motvind och idag blir deet promenad. Pus o flås!
Välkomna alla !!
Själv har jag fött 2 barn med 2 års mellanrum också och gått upp nästan 30kg med båda så nu jäklar ha ha. Har som tur är bara 2-3 kg grav-vikt kvar (minsta är 15 månader), resten är sambokilon.
Jag är inte så mkt för dieter, äter ganska bra mat, dricker vatten o s v så jag kommer köra stenhårt med 10 000-stegspromenader. Stegräknare rekommenderar jag verkligen. Man har full koll och tar ett varv extra runt gatan om man inte har kommit till sitt mål.
Tar visserligen Herbalife proteinshake då o då men mest för att det är så enkelt när man har fullt upp. 3-åringen är i korv- och köttbullsfas och det är inte riktigt min grej , så då tar jag hellre en genväg.
Tyvärr har denna dag inte blivit så strålande . Hade party igår o drack vin till halv 2 och sen lite pizza till brunch och sen gå på barnkalas med massa gott fika. Hoppsan. Skulle promenerat med sambon var tvungen att åka iväg ikväll (barnen sover så jag får se på tv istället).
Limbolight:
Min stegräknare har radio så det är hur skönt som helst att gå. Tycker annars det är aptråkigt att gå själv så den är en riktig räddning.
Men sambon menade jag. Vi kan inte heller göra det ihop p g a barnen.
Karlstad
Nä nu ska jag sortera tvätt o kolla på Dodgeball på 3:an.
Ha det bra!!
Japp, nya tag idag! Kul att så många hakar på och självklart måste man inte gifta sig i augusti .
Mina mått är:
L=166cm
Vikt: 72kg
Målvikt: ca 64kg (drömvikt 60kg ha ha)
Är motiverad som tusan, kan jag bara lära mig att gå o lägga mig i tid på kvällen så är detta a peace of cake.
Limbolight:
Håller med Monken där. Man måste ha ett realistiskt mål, så man inte blir en ilsken vrålhungrig bridezilla . Jag gick upp nästan 30kg med båda barnen så efter att de första 14kg rasade av (vatten, barn osv) så vägde jag runt 84 av vilket 10kg försvunnit under 1 år nu (ygnsta är 15 mån). Så nu är det de kilon kvar som jag måste jobba för att få bort. Har gjort det en gång tidigare så jag vet som tur är hur min kropp funkar nu. Röra på mig och "fuska" med proteinshake då o då. Och inte äta sött för ofta .
Passade på att gå 5000 steg på lunchen, tog ca 45min och drack sen shake och åt banan o knäckebröd. Snart dags för middag, kyckling m klyftpotatis, broccoli och turkisk yoghurt. Går alltså inte på svältkost inte .
Blev lite svamligt detta...