• Anna_Sol

Någon som använder Normaderm från Vichy?

Jag har dessvärre lite fet och oren hud. :( Och har provat en hel del olika hudvårdsprodukter. Billigt, dyrare och dyrast. ;) Men jag upplever att inget egentligen hjälpt min hud. :(

Jag har sett en del reklam för Normaderm från Vichy, någon här som använt Vichys produkter? Har ni varit nöjda? Missnöjda?

• Svar på tråden Någon som använder Normaderm från Vichy?
  • jocelyn

Jag upplevde den som väldigt irriterande. min hud gillar inte trollhassel, vilket ingår i produktserien. Tycker Vichy är en bluff-serie...den ägs ju av L'oréal men anspelar på att vara så noga testad osv "säljs enbart på apotek" osv. det är ingen garanti för att det ska vara milda eller effektiva produkter.

• rocketqueen

Missnöjd. Alldeles för stark till ingen nytta; jag skulle inte rekommendera Vichy till någon. Hur länge provar du produkterna åt gången?

• Nipsu

Inte heller jag var nöjd när jag testade. Det är möjligt att jag inte höll ut tillräckligt länge, men några resultat märkte jag i alla fall inte (kan t.o.m. hända att jag fick sämre hy!). Använder nu Shiseidos Pureness, gillar den.

• Anna_Sol

Vad tråkigt att ni inte varit nöjda. Just nu använder jag Cliniques 3 step program men upplever att jag få finnar av deras hudkrämer.

Tidgare har jag använt Biotherm, Lancome, Kanebo, men även Loreal, Nivea, den där rosa serien från apoteket. men jag hittar liksom aldrig rätt.

Jag har alltid provat samma serie två gånger i rad då jag vet att det kan ta tid. Men det spelar ingen roll.

• Nipsu

Been there, done that! Jag kommer inte ens ihåg hur många serier jag har testat - också Clinique, men jag tyckte att ansiktsvattnet var för starkt. Om man börjar hosta av sina preparat, då är de helt klart för starka:) Men som sagt, har nu använt Pureness ett par veckor och är hittills nöjd. Använde också Dr. Hauschkas hudolja en tid (på nätterna) och tyckte att den var bra.

• pickolina

Missnöjd. Gjorde inget bra för huden och gav en suddgummieffekt. Dvs när man kan skrapa bort hudkrämen med fingarna för att den lagt sig som en hinna över huden.. Blää...

Det är en djungel och det enda man kan göra är att testa sig fram...

• rocketqueen

Ja just det, suddgummibitarna!

Svar på tråden Någon som använder Normaderm från Vichy?