• Emelie_

Kan man ha silver ringar?

Undrar ja ska förlova mig med min kille . o vi har fastnat för ett par fina silver ringar med lite mönster i. o den är lite tjock också. kan säga finns pytte lite med guld i som vi tkr är snyggt. undrar kan man ha silver ringar?lr måste man ha GULD. tycker varenda en har guld nu för tiden , vi vill inte ha som alla andra vanliga guld ringar o vi vill helst ha silver dom vi tittat på dom är inte så vanliga :)

• Svar på tråden Kan man ha silver ringar?
  • mrsD

kan man ta titan o stål så varför inte silver?? ni gör väl precis som ni känner för?

• AnnaplusHenrik

Det man ska tänka på med silver är att det är en mycket mjukare metall än guld, ska ringen behålla sin form och sitt utseende under resten av ditt liv (man får ju hoppas att man ska bära den så länge) kan silver alltså vara ett lite sämre val. Då är vitguld ett bättre alternativ, mycket dyrare, men hållbart!
    I övrigt är det klart att man kan ha silverringar, men man bör som sagt vara medveten om att ringen kanske inte håller "för alltid". Dessutom upplever många att silver färgar av sig, så att man blir svart där man burit smycket...

• September mys

vi har silver ringar och är jätte nöjda med dom

• lillfraggel

Klart man kan ha silver. En nära vän till mig har förlovnings och vigselring i silver. HOn är jätte nöjd med sin silverring som hon haft i några år men aldrig behövt putsa. I juni när hon gifte sig så beställde hon en vigselring i silver som hon ej är lika nöjd med. Ringen är jätte fin men har redan mörknat samt färgar av sig (svart) på fingret... Inte så kul med en ring som hon förhoppningsvis ska bära varje dag resten av hennes liv.

• lillfraggel

Det ska självklart stå att hon är nöjd med sin förlovningsring och inte silverring. (men det fattade ni säkert):-P

• Fru Cinderella

Jo håller med föregående talare, silver är inte riktigt tillförlitligt i materialet, men klart man KAN om man vill.

Men jag röstar egentligen för något annat material ex. titan, stål, järn, palladinum (heter det va?!) eller vitguld..

• Emelie_

Vi vill ju helst ha silver. inte så många som har det. o dom vi tänker på är ju jätte snygga inte så dyra heller :) tycker inte så mkt om guld, bär mest silver smycken . vi vill ju ha lite ovanligt :)

• Fru Cinderella

Jo förstår vad ni menar.. men förstår om ni inte vill ha guld, ville inte vi heller (Vi har titan). Men ni är inte öppna för andra förslag som ex. titan eller stål? Ser ju inte någon större skillnad på dem egentligen.

• Rosviol

Bara man inte har för smala silverringar så håller dem formnen. Är själv allergisk mot allt utom, silver titan och stål. Så hela mitt liv har jag använt silver och mina ringar har aldrig missfärgat mitt finger eller tappat form. Min förlovningsring är i stål, men min vigselring är i silver. Och jag kan inte vara nöjdare

• zukigirl

Klart ni kan ha silver! Det finaste silvret är Sterlingsilver. Det ska inte färga av sig har jag för mig.

• M_S

Emelie,

Vi har silverringar som förlovningsringar! Vi köpte dem av en silversmed som jag gillar, jättefina och personliga, hamrade på ett visst vis. Egentligen var vi ute efter ringar i titan eller vitt guld men vi hittade inga som vi tyckte om. Veckorna gick och till sist tröttnade vi - vi ville ju få på oss ringar någon gång och få visa upp hur lyckliga och kära vi är Därför gick vi in till en silversmed som gör smycken helt i min smak och som jag har handlat av förut. Där fanns det många varianter som vi tyckte om. Så det blev silver alltså.

Däremot måste jag säga att våra ringar har blivit ganska repiga bara på några månader, så vi kommer inte att välja silver som vigselringar. Å andra sidan är ju guld också en relativt mjuk metall... Ur den aspekten skulle jag nog rekommendera ringar i titan. De är förstås lite dyrare än silver men repas inte alls på samma sätt. Problemet med titan är dock att det är jättesvårt att ta in eller förståra ringarna om det skulle behövas sedan. Eftersom titan också är mer svårarbetat och det är färre som arbetar med det kan det vara svårare att hitta ringar ni gillar också...

Ni vår helt enkelt väga för- och nackdelar efter vad som känns viktigast för er. Men man KAN absolut ha förlovningsringar i silver! En fördel är självklart priset! Om man dessutom är som jag och bara vill ha EN ring i taget kan silver vara ett bra alternativ. Jag tänker nämligen att ta av mig förlovningsringen när jag får en vigselring.

Lycka till och hoppas ni blir nöjda oavsett vad ni väljer!

• September mys

någon som har bilder på sina ringar?

• vixen not a tramp

Är 925 samma som sterlingsilver?

• Emelie_

Vi har beställt redan :) det blir silver ringar med lite guld i o mönster . sen är dom inte för smala heller lite tjocka :) kostade 870 kr inte dyrt. nej vi har tittat på titan men vi hitta inga som passa :(. så nu blir det silver . så får se hur dom är dom som köpt dom säger dom är fina :) litar på det

• zukigirl

Mia.Maria : Ja det är sterlingsilver.

Svar på tråden Kan man ha silver ringar?