• Cousin

Foton på ex

Min kille och jag har efter ett antal gräl kommit överens om att bryta kontakten med - i hans fall en tjej som han hade en sexuell relation med ett par månader och i mitt fall en bekant som jag hade ett "one night stand" med. OK, so far so good.

Tjejen som hand var involverad med bor långt härifrån så de har brutit kontakten och kommer inte att ses. Killen som jag hade ett "one night stand" med (och som jag aldrig har tänkt inleda någon relation med eller är intresserad av) bor i samma trappuppgång som jag och därför har min kille krävt att jag bryter ALL kontakt med honom över huvudtaget - vilket innebär att jag inte ens får hälsa på honom. Jag tyckte att det var att gå för långt men jag har gått med på det för hans skull och för att jag älskar honom och vill satsa på vårt förhållande. Jag vill bara förtydliga att jag inte har varit otrogen med den här killen som bor i samma trappuppgång.

Hur som helst så har min kille foton på den där tjejen som han hade en sex-relationen med och det stör mig att veta att de korten finns i hans fotoalbum i hans bokhylla (och jag får inte ens säga hej till grannen) Nu till sak iaf. Jag har funderat över om vi någon gång skulle bestämma oss för att flytta ihop så kan jag bara inte tänka mig att han ska dra med sig de där fotona på henne in i vårt gemensamma hem. Jag tycker att han borde slänga dem redan nu, för att vara ärlig, men det har jag inte tagit upp eftersom vi nu har det lugnt i vår relation efter en tids bråk och gräl.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni som redan är sambo och som INTE har kontakt med sina ex har gjort när det gäller foton från tidigare förhållanden. (Nu tycker jag ju att det är något helt annat med en seriös relation är det min kille hade... hm!) Har ni sparat korten och gömt dem i en låda någonstans eller har ni gjort er av med dem för att de inte betyder något längre???

Jag funderar starkt på att göra mig av med en massa gamla foton från tidigare förhållanden....

• Svar på tråden Foton på ex
  • starchick

Då har jag en fråga...min kille har inga bilder i fotoalbum utan i datorn...detta på en tjej hab dejtat nån månad eller så....bilder på henne i bikini....detta är ju lite svårt att packa ner...hur gör man då? Han har bilderna i en särskild mapp så jag behöver inte titta, men jag vet att bilderna finns där?!

• Andie

Cousin
    Inte för att jag är någon expert på relationer. Men varför ska ni sätta upp sånna gränser för varandra??
    Det är ju inte så att du skulle hoppa i säng med din granne nu när du har ett förhållande.
    Och hans foton... det är ju en del av hans historia presice som dina egna gamla bilder.
    Varför ska förneka att man haft relationer innan man träffades? Och varför ska man hymla med att man har en historia bakom sig, det är ju nu er gemensama historia börjar, och den formar ju er inför framtiden. Presice som ens historia sen innan har gjort, den har ju format personen ifråga till den,den är idag....

Jag tycker att ni ska prata om er historia innan den förstör er relation som ni har just nu.

• Sister of the Night

starchick

För min del skulle trots allt måttet sannolikt vara rågat där. Ok för bilder på ex, men bikinibilder hamnar ju lätt under samma paraply som "pussbilder"; av respekt för den man lever med kan man gott fimpa den typen av bilder.
    Sen beror det ju lite på hur bilderna framstår också.
    i ett sammanhang, låt säga strandbilder på kompisarna där exet figuerar kanske det inte känns lika tillspetsat.
    Handlar det däremot om bilder på henne ensam där bilderna är av mer förförisk karaktär -om du förstår?- så blir det inte lika oskyldigt längre. Skulle jag tycka, i alla fall.

• starchick

Det är bilder enbart på henne, skulle väl inte kalla dom för förföriska men det är efter att han och hon ensamma har vart och badat en kväll.
    Ok om hon haft kläder på sig men bikinibilder på en dejt(som aldrig blev flickvän) är väl inget att spara på?

• snofsan

Jag rev sönder bilderna på mina ex när ja träffade min m2b för att det kändes rätt

Sen tvingade jag honom att slänga ett kort på hans gamla one night stand......

• Sister of the Night

starchick

Nä, det tycker faktiskt inte jag heller. Bikinibilder från deras dejt, nääääää....!
    Han kan väl skicka bilderna till bättre behövande?!
    Skämt åsido, nej, jag kan inte riktigt fatta vad de bilderna ska sparas för. Det hade varit lite lättare att förstå om det varit samman länge och det fanns andra bilder också. men jag fattar din tanke, det låter ju som ett romantiskt skimmer; bikinibilder från deras dejt på stranden, typ.

men du. nu är det så finurligt ordnat att det ärinte alls säkert att din kille ser bilderna som annat än ett gäng gamla bilder - om han ens ser dem.
    Brukar han titta på dem, eller ligger de kvar och skräpar av ren "har-inte-städat-datorn-slentrian"...?
    Du kan väl förklara lite vänligt för din kille att det känns obekvämt för dig att dessa bikinibilder ligger kvar? Se vad han säger. Chansen fins att han svarar att han såklart kan radera dem. I så fall är det ju lugnt.

Om han däremot INTE vill göra sig av med dem, så får ju den frågan redas ut för sig. Det viktiga är att ni båda kan känna er trygga i relationen, utan att uppleva att den andra har för hårda krav, eller vägrar vara det minsta tillmötesgående.

• starchick

Jag har faktiskt frågat om han kan radera dom, men det ville han inte, han ville ha det som minne typ...ja ja, jag orkade inte tjata.
    Vet inte om han brukar titta på dom men det är jag så fräck att jag bara antar att han inte gör!!!
    Gör han det så har du en här som kommer att radera dom illa kvickt....

• Sister of the Night

Det var faktiskt lite tråkigt... Det absolut smidigaste hade ju varit om hanlätt kunnat avstå dem!

Men om han har kvar dem för att titta på dem lite då och då så är inte det största problemet bilderna, vare sig du raderar dem eller ej.
    Och OM han har dem för att titta på lite då och då så har den här tjejen -eller minnet av henne- lite för framträdande plats i hans nuvarande tillvaro för att det ska verka helt bekvämt, tycker jag.

Det är nu det blir lite pyssligare - att nå en punkt ni kan vara nöjda med båda två, fast ni har olika synpå saken.
    Exakt VARFÖR vill han ha bilderna kvar?
    Bryr han sig om att du blir illa berörd?
    Ställer han liknande önskemål kring sådant som härrör från ditt förflutna?

Det kan vara vettigt att gå igenom sina värderingar här, tror jag.
    Jag skulle INTE gilla bikinibilder på fästmannens dator.
    Men det är jag, och det är vi.
    Kan ni lösa det här, tror du?

• Sister of the Night

*läs: Jag skulle faktiskt inte alls acceptera det. Detta är något jag sluppit med min nuvarande, tack och lov.

• Danielaa

Bara läst TS... Jag har sparat alla mina gamla foton, även de på gamla pojkvänner. De tillhör min historia och är nog väldigt roligt att ha kvar när man blir gammal och minns tillbaka på sin ungdom!
    Min sambo vet att jag har kvar dom, å de e inget han störs av, de e ju inte som att jag tittar på dom så...

Men däremot för att svara på TS lite mer, foton på one-night-stands eller nåt i stil me KK e väl inget jag hade sparat kanske... speciellt inte om min sambo/kille hade störts av det...

Svar på tråden Foton på ex