Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Foton på ex

Jag har varvat ner med åren - i yngre dagar (i fasta relationer) var foton på X:en totalförbjudet, men idag har jag själv nåt enstaka foto kvar i nåt album. Det kvittar liksom, det är inte bara foton på ett X utan lika mycket bilder på fester som hölls för länge sen.
    Det finns ingen kärlek inblandad när jag tittar på bilder från den tiden idag. Hade det däremot rört sig om "pussbilder" så hade jag förmodligen fimpat dem av hänsyn till min nuvarande. Han är knappast intresserad av att se bilder där jag kysser någon annan, förståeligt nog.

Jag tycker din kille går för långt när han avkräver dig att inte ens hälsa på grannen. akänns vara väldigt osäker som gör så -vad spelar ett "Hej!" för roll?- och det rimmar illa med att han själv sparat bilder på sin gamla relation.

Man har ju ett ansvar för att visa normal hyfs mot folk också. Grannen har inte gjort något fel, men "straffas" genom att bli nonchalerad. Att medvetet undvika att hälsa är ju väldigt oartigt, och det är dessutom lite väl snålt av din kille att kräva detta av dig.
    Hur skulle du känna om ett tidigare one-night-stand låtsades att han inte såg dig?

Din kille är sotis på grannen och det kan jag absolut förstå, men det är här begreppet "lita på" kommer in.
    För helt allvarligt, inte tror han, seriöst, att du kommer att bedra honom med grannen om ni hälsar på varann i trappen....?

• Sister of the Night

Nu har jag läst igenom tråden.

Ok, du har alltså förklarat läget för grannen. Ja, det var nog bra Schysst granne som "ställer upp" på spelet... men det är väldigt sorgligt att du och din kille ska inleda ert liv samman med den typen av företällning inför varandra.

Jag klandrar dig inte; förstår precis hur du resonerat här. Du försöker göra det bästa av situationen.
    Men i likhet med en del av övriga i tråden så känner jagockså det där dova obehaget när jag läser om hur din kille glatt sparar sina bilder, samtidigt som du förväntas bete dig ohövligt för hans skull!
    Det någon skrev, att det låter som att du börjat "anpassa" dig för att det ska vara lugnt hemma ger också utslag på varningsmätaren.
    Jag säger inte att det MÅSTE vara galet å färde, men snälla, se upp.

• Sister of the Night

starchick

För min del skulle trots allt måttet sannolikt vara rågat där. Ok för bilder på ex, men bikinibilder hamnar ju lätt under samma paraply som "pussbilder"; av respekt för den man lever med kan man gott fimpa den typen av bilder.
    Sen beror det ju lite på hur bilderna framstår också.
    i ett sammanhang, låt säga strandbilder på kompisarna där exet figuerar kanske det inte känns lika tillspetsat.
    Handlar det däremot om bilder på henne ensam där bilderna är av mer förförisk karaktär -om du förstår?- så blir det inte lika oskyldigt längre. Skulle jag tycka, i alla fall.

• Sister of the Night

starchick

Nä, det tycker faktiskt inte jag heller. Bikinibilder från deras dejt, nääääää....!
    Han kan väl skicka bilderna till bättre behövande?!
    Skämt åsido, nej, jag kan inte riktigt fatta vad de bilderna ska sparas för. Det hade varit lite lättare att förstå om det varit samman länge och det fanns andra bilder också. men jag fattar din tanke, det låter ju som ett romantiskt skimmer; bikinibilder från deras dejt på stranden, typ.

men du. nu är det så finurligt ordnat att det ärinte alls säkert att din kille ser bilderna som annat än ett gäng gamla bilder - om han ens ser dem.
    Brukar han titta på dem, eller ligger de kvar och skräpar av ren "har-inte-städat-datorn-slentrian"...?
    Du kan väl förklara lite vänligt för din kille att det känns obekvämt för dig att dessa bikinibilder ligger kvar? Se vad han säger. Chansen fins att han svarar att han såklart kan radera dem. I så fall är det ju lugnt.

Om han däremot INTE vill göra sig av med dem, så får ju den frågan redas ut för sig. Det viktiga är att ni båda kan känna er trygga i relationen, utan att uppleva att den andra har för hårda krav, eller vägrar vara det minsta tillmötesgående.

• Sister of the Night

Det var faktiskt lite tråkigt... Det absolut smidigaste hade ju varit om hanlätt kunnat avstå dem!

Men om han har kvar dem för att titta på dem lite då och då så är inte det största problemet bilderna, vare sig du raderar dem eller ej.
    Och OM han har dem för att titta på lite då och då så har den här tjejen -eller minnet av henne- lite för framträdande plats i hans nuvarande tillvaro för att det ska verka helt bekvämt, tycker jag.

Det är nu det blir lite pyssligare - att nå en punkt ni kan vara nöjda med båda två, fast ni har olika synpå saken.
    Exakt VARFÖR vill han ha bilderna kvar?
    Bryr han sig om att du blir illa berörd?
    Ställer han liknande önskemål kring sådant som härrör från ditt förflutna?

Det kan vara vettigt att gå igenom sina värderingar här, tror jag.
    Jag skulle INTE gilla bikinibilder på fästmannens dator.
    Men det är jag, och det är vi.
    Kan ni lösa det här, tror du?

• Sister of the Night

*läs: Jag skulle faktiskt inte alls acceptera det. Detta är något jag sluppit med min nuvarande, tack och lov.

Svar på tråden Foton på ex