Foton på ex
Jag har varvat ner med åren - i yngre dagar (i fasta relationer) var foton på X:en totalförbjudet, men idag har jag själv nåt enstaka foto kvar i nåt album. Det kvittar liksom, det är inte bara foton på ett X utan lika mycket bilder på fester som hölls för länge sen.
Det finns ingen kärlek inblandad när jag tittar på bilder från den tiden idag. Hade det däremot rört sig om "pussbilder" så hade jag förmodligen fimpat dem av hänsyn till min nuvarande. Han är knappast intresserad av att se bilder där jag kysser någon annan, förståeligt nog.
Jag tycker din kille går för långt när han avkräver dig att inte ens hälsa på grannen. akänns vara väldigt osäker som gör så -vad spelar ett "Hej!" för roll?- och det rimmar illa med att han själv sparat bilder på sin gamla relation.
Man har ju ett ansvar för att visa normal hyfs mot folk också. Grannen har inte gjort något fel, men "straffas" genom att bli nonchalerad. Att medvetet undvika att hälsa är ju väldigt oartigt, och det är dessutom lite väl snålt av din kille att kräva detta av dig.
Hur skulle du känna om ett tidigare one-night-stand låtsades att han inte såg dig?
Din kille är sotis på grannen och det kan jag absolut förstå, men det är här begreppet "lita på" kommer in.
För helt allvarligt, inte tror han, seriöst, att du kommer att bedra honom med grannen om ni hälsar på varann i trappen....?