• Cousin

Foton på ex

Min kille och jag har efter ett antal gräl kommit överens om att bryta kontakten med - i hans fall en tjej som han hade en sexuell relation med ett par månader och i mitt fall en bekant som jag hade ett "one night stand" med. OK, so far so good.

Tjejen som hand var involverad med bor långt härifrån så de har brutit kontakten och kommer inte att ses. Killen som jag hade ett "one night stand" med (och som jag aldrig har tänkt inleda någon relation med eller är intresserad av) bor i samma trappuppgång som jag och därför har min kille krävt att jag bryter ALL kontakt med honom över huvudtaget - vilket innebär att jag inte ens får hälsa på honom. Jag tyckte att det var att gå för långt men jag har gått med på det för hans skull och för att jag älskar honom och vill satsa på vårt förhållande. Jag vill bara förtydliga att jag inte har varit otrogen med den här killen som bor i samma trappuppgång.

Hur som helst så har min kille foton på den där tjejen som han hade en sex-relationen med och det stör mig att veta att de korten finns i hans fotoalbum i hans bokhylla (och jag får inte ens säga hej till grannen) Nu till sak iaf. Jag har funderat över om vi någon gång skulle bestämma oss för att flytta ihop så kan jag bara inte tänka mig att han ska dra med sig de där fotona på henne in i vårt gemensamma hem. Jag tycker att han borde slänga dem redan nu, för att vara ärlig, men det har jag inte tagit upp eftersom vi nu har det lugnt i vår relation efter en tids bråk och gräl.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni som redan är sambo och som INTE har kontakt med sina ex har gjort när det gäller foton från tidigare förhållanden. (Nu tycker jag ju att det är något helt annat med en seriös relation är det min kille hade... hm!) Har ni sparat korten och gömt dem i en låda någonstans eller har ni gjort er av med dem för att de inte betyder något längre???

Jag funderar starkt på att göra mig av med en massa gamla foton från tidigare förhållanden....

• Svar på tråden Foton på ex
  • Cousin

Min kille ställde ett ultimatum och pressade på så in i helsike att jag till slut sa ja - fast jag tyckte att det var helt befängt att inte kunna hälsa som vanligt vettigt folk; det hör ju som sagt till vett och etikett.

Hur som helst så har vi/jag lyckligtvis inte sprungit på grannen, och om jag gör det när jag är ensam så kommer jag givetvis att hälsa på honom. Däremot har han lovat mig att undvika och nonchalera oss (jag och min kille) om vi skulle mötas någon gång.

Det kändes jätteknepigt att ha ett samtalet med honom (grannen) och förklarade allt för honom (om att vi inte skulle ha någon kontakt eller hälsa osv) och jag är mycket tacksam för hans förståelse och "medverkan".

Min kille har nu börjat prata om att flytta ihop... Hur ska jag prata med honom om fotona Det känns så jobbigt!

Jag har inga problem med fotona på exet han var förlovad med men med tjejen som han bara hade en sexrelation med. Gu´va jag hatar henne... Jag vill bara eliminera henne för alltid. Goda råd snälla!!!

• Cousin

Tack för alla inlägg!

Det som har gjort det svårt för mig är att de inte hade brutit eller bröt kontakten när vi (jag och min pojkvän) blev tillsammans.

Mina frågor fann inga svar.. ???
    Han betraktade henne aldig som sin flickvän; de var aldig ett riktigt par, men ändå ska han ha kvar en massa foton på henne. Jag förstår bara inte!

Allt som han har sagt angående det förhållandet gör mig förvirrad...

Det värsta är att jag misstänker att de fortfarande har någon form av kontakt (mobil, mail..?)och kommer så att ha oavsett vår överenskommelse - men hur ska jag veta!?!

Jag känner mig så ledsen... och tankarna bara snurrar...

Om JAG är ljuset som har kommit in i hans liv - om JAG är den som har väckt honom till liv och som gör livet värt att leva - om JAG är hans allt och den som han vill satsa på och leva med... enligt honom själv... Varför finns då hon kvar i hans albun??? Jag förstår ingenting...

• Cousin

Tack Fru Cinderella!

Det stämmer säkert. Men det är mycket svårt att bara börja lita helt och fullt på någon efter att tilliten har blivit skadad. Jag försöker...

Svar på tråden Foton på ex