• ToraN

Önska sig bröllopsresa

Hmmm..vad "får" man göra egentligen när det handlar om att önska sig bröllopspresenter?

Jag och min fästman har ALLT, önskar oss ingenting förutom pengar till en bröllopsresa.
    Hur gör man? Resecheck? Be gästerna sätta in pengar på ett konto? Pengar i ett kuvert?

Har någon varit med om samma situation?
    /Tora

• Svar på tråden Önska sig bröllopsresa
  • Nettanspettan

Jag och min m2be hade samma problem. Vi skrev ett trevligt rim på vår hemsida där vi önskade oss presentkort på ett varuhus samt hos Ticket.

• Lena+Mattias=sant

Vi önskade oss resan, planerad och klar. Vi åkte dan efter vigseln och var borta i drygt en vecka. Min mor stog för planerandet och tog emot bidragen.

• Zozo

Vi önskade bidrag till resan och fick dessa pa plats i kontanter eller som checkar. Bra är att ha en brevlada eler dyl där de kan lägga sina kort och önskningar..

• Waersta

Vi är nog också inne på bidrag till en resa. Vi har aldrig rest tillsammans, inte långt bort iaf. Grejer har vi och är det något vi vill ha så köper vi det.

• trul

Zozo

Vilken bra idé att ha en brevlåda att lägga presentkort å pengar i...
    Ska genast skriva upp det på min checklista...

• ToraN

Tack för alla bra tips!
    Kanske resecheckar/presentkort känns trevligare för gästerna att ge. Då känns det kanske mer som en "present".

• sanola

Min syster öppnade ett nytt konto. Vi har skrivit rim och kontonummer på vår hemsida.Resecheckar funkar inte för resan ska redan vara betald när vi gifter oss. Vi hoppas på att få tillbaka lite av det vi lägger ut.

• Zozo

Presentkort i all ära men da maste man ju ha ett hum om vart/med vilken byra man vill resa.. Vi hade inte det och skulle dessutom resa först lite senare sa vi fick bara bidrag och lade själva till resten.. Det blev tre veckors rundresa i Vietnam, Laos och Thailand - en otrolig upplevelse.

• DarlingLiellen

vi har tänkt önska oss presentkort på ticket.se, då kan man ju åka istort sett vart som helst med vilket bolag som helst (som de jobbar med) och det håller i 3 år...

• Limegrön

Vi hade ett kontonummer, där gästerna kunde sätta in pengar. Dessutom hade vi en presentansvarig, som kunde ta emot pengar. Vi fick också en hel del kuvert under dagen.
    Pengarna strömmade in, även flera dagar efter vigseln. Det slutade med att vi fick ihop till hela resan + fickpengar!!!
    Jag hade lagt ut för resan iförväg, och var glad om vi skulle få ihop till en bråkdel, så gissa om vi blev glada

• PennyJenny

Vi bestämde vart vi skulle åka, bokade och betalade och hade fickpengarna oxå. Men vi önskade oss bidrag till resan och resonerade så att de bidrag vi fick kunde sätta guldkant på resan. Vi skrev i vårt infoblad att den största presenten var att de kom (hade bröllop på anna ort som innebar resa och kostnad för boende för de flesta) och de var någon som vi inte fick bidrag från, men de var undatag. Vi fick så mycket pengar att det räckte till hela resan plus alla fickpengar! Eftersom pappa tog hand om inbetalningarna vet vi inte vem som gav vad vilket vi noga påpekade i infobladet och det känns bra så här efteråt oxå, ingens gåva är mer värd än någon annans för oss.

• mandm

Kommentar från en bröllopsgäst:
    Jag fick en bröllopsinbjudan igår där brudparet hade skrivt ett rim typ 'vi har allt ... hemmet komplett ... önskar oss ingenting förutom bidrag till resa'. Och så hade de öppnat ett speciellt konto där man kan sätta in pengar. Det kändes bara trevligt och det är skönt att slippa hetsa efter en present som passar.

• Joji

Vi har också tänkt på detta, att önska oss pengar till bröllopsresan. Vill vara borta typ 3-4 veckor, så alla bidrag är ju tacksamma! Bra med tips på hur man kan arrangera det!

Limegrön - kan tänka mig att ni blev glada när ni fick ihop till hela resan!!

• Fröken Figo

Vi var inne på den här idén men jag ångrade mig sen. Blev nog inspirerad av folk på BT som ofta önskar sig bröllopsresan men jag kom på att jag hellre vill ha nåt bestående i minne från bröllopsdagen och gästerna.

Porslin och allt sånt har vi men däremot inga schyssta möbler! Så jag har tänkt ha som en önskelista på en möbelaffär så kan folk ge bidrag till tex en säng. Och så kommer det finnas lite mindre saker så tex min släkt kan gå ihop och köpa en byrå bara dem. Vi älskar fina möbler men kommer sällan för oss att lägga ut de pengar som krävs för att köpa dem.

Så det är ett annat alternativ! Resan väntar vi lite med för vi har ändå svårt att få nån längre semester, då hinner vi spara ihop till den själva.

• oss två

Vi önskar oss pengar till resa, problemet för oss är att folk inte lyssnar på det utan vill ge saker för att man ska ha det som minne. Kan blir lite irreterad över det där, saker har vi mer än vi behöver, och är inte en resa ett minne för resten av livet?

• For ever

Kul att se att fler kommer önska sig pengar till en bröllopsresa. Det kommer vi oxå att göra och vi kommer att skriva att vi önskar oss pengar till en resa !

Svar på tråden Önska sig bröllopsresa