• beabrud

Pyssel till barn?

Hej!
    jag skulle vilja hitta på något till barnen att roa sig med under festen. Eller ge dem en liten present.
    Funderade på målarböcker och pennor, men jag är rädd att det kommer att målas på dukar och på annat som inte ska målas på ;)
    Barnen är 3, 4, 7 och 10 år. Tänkte iallafall göra fina godispåsar med t.ex hjärteklubba, godishjärtan, hjärtballonger, vad kan man mer ha? Tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Pyssel till barn?
  • Lena+Mattias=sant

pussel? kinderägg? leksaksbilar?

• Septembercess

kanske något de kan klura på en stund..?? har vart inne på samma, kanske ngn liten legofigur? pussel..

• beabrud

Tack, bra ideér! Tar gärna emot fler tips.

• fröken pixie

Har ni tillgång till tv/dvd? Barnfilmer kan göra susen.

• Lyckligt gift!

Vi köpte varsin ryggsäck o fyllde med block,pennor mm plus lite godis. Hängde den på stolarna där barnen satt. Det var mycket populärt!

• loisa

Barnen är såpass stora att jag inte tror att du behöver oroa dig för att de ska kladda (skulle kanske vara treåringen då, men jag tror inte det). Ett par A3 ark som underlägg och en liten ask kritor tror jag blir jättebra för de mindre barnen, men kanske lite töntigt för tioåringen? Om alla barnen sitter vid samma bord kan du ju ha pappersduk som de kan få kladda på fritt. En pysselbok till tioåringen och sjuåringen istället för ritböcker, alltså såna där med labyrinter, sifferlekar och dra streck från punkt till punkt. Ballonger låter jättebra, men en lätt varning för godis - att sockerbomba barn är inte bästa sättet att få dem att sitta stilla och vara lågmälda Kanske popcorn är bättre i så fall? Pussel tycker jag låter jättebra.

• Lilltrolle

Memory så kan de vara med och spela allihopa. Och så kan du ju skaffa en pappersduk som de FÅR rita på (om du har eget bord till dem) det brukar uppskattas

• Lelle84

håller med om ett eget bort till barnen som det ligger en pappers duk påså får de måla påduken om de vill å ine för mcket godis då blir dom bara uppe ivarv

• Allu

De barn som kommer på vår fest är 8, 9, 11 och 13 år (förutom vår som är snart 3 år). Vi tänkte att barnen ska få ett eget häfte med barnkorsord, rebusar osv... Jag har kollat i olika veckotidningar hos mamma/mormor och klippt ut därifrån. Det finns ju olika hemsidor med pyssel för barn som man kan skriva ut olika pyssel. Tänker också göra en liten godispåse (inte för mycket så de inte går "höga" på socker) som vi sätter fast under deras stolar så blir det en liten övveraskning (och man har kontroll när godiset tas fram - inte innan middagen). Ett bord med pyssel är väl också bra... Planerar också att ha en skattjakt men har lite svårt att komma på vad man ska ge den 13-årige killen som är med.

Svar på tråden Pyssel till barn?