Inlägg från: hoppsan |Visa alla inlägg
  • hoppsan

BRA vin i Tyskland/Danmark (Bordershop eller liknande ställe)

Jag har ett vin jag kan rekommendera som finns både på Systemet och Bordershop och det är ett spanskt vin som heter Gandia. Det finns gjort på olika druvor, t.ex. Tempranillo och Cabernet Sauvignon. Priset på Bordershopen är 129 DKK för 6 flaskor (om de inte höjt sedan sist) och ca 55 kr på systemet. Alltså ungefär halva priset.

• hoppsan

Bordershop har en speciell avdelning med finare viner men jag har inte varit där och tittat eller provat. Det finns en hel del viner som finns på Systembolaget förutom Gandia som jag nämnde. Bl.a. många Torres-viner, Canaletto (tror det är ett italienskt vin) men även andra som jag inte kan komma på på rak arm. Men givetvis finns det en del skräpviner som ni väljer att kalla det. Jag tycker dock JP är ett okej vin och ett mycket prisvärt vin. Men som med så mycket annat är smaken som baken (delad). Det bästa är ändå att åka ner själv och prova sig fram. För även om någon här (vinkännare till trots) rekommenderar vinet så är det ju inget som säger att just DU skulle gilla det.

Svar på tråden BRA vin i Tyskland/Danmark (Bordershop eller liknande ställe)