Vill bli fru - för tidigt?
Har fått bröllopstankar och kan inte släppa dem. Är förlovad men väntar på att sambon ska fria (har sagt att han får fråga när han känner sig redo).
Men detta kan dröja, länge... för honom skulle vi lika gärna kunna leva ihop som nu, men jag som drömt om ett romantiskt bröllop sedan jag var liten, vill ju gifta mig med min älskling. Till saken hör att jag även vill ha barn inom några år, och vill helst vara gift innan. Inte religiös, bara gammaldags. ;)
Jag skulle vilja bli fru nästa år till våren, samma datum vi blev ihop. Och då måste vi börja planera detta nu. Har börjat planera (inte seriöst utan bara kollat runt lite). Vet att han kommer tycka det är för tidigt, men till våren har vi varit ihop i 4 år. Behöver man mer tid att tänka? Borde inte dessa långa 4 år gett en viss vink? Ska han om t.ex 10 år till komma och säga "nu har jag bestämt mig, det blir inget"?
Eftersom han inte kommer tänka på detta på länge och jag vill att han friar (jag tog intiativ till förlovningen), så tänkte jag hitta på nåt romantiskt (han är inte bra på sånt så jag får sköta detta) och ge honom ett kuvert i slutet av kvällen där det står nåt med i stil "nu är jag redo att bli din fru - du bestämmer hur du vill göra." Är detta ett bra sätt att ta reda på om han vill, men samtidigt så är det han som friar? Eller hur är det nu - gjordes frieriet under förlovningen eller har man ett till när man ska gifta sig?
Ursäkta all text, men skönt att få ur sig alla tankar och funderingar. Skulle vilja få lite råd på hur jag ska göra eller ska jag släppa alla bröllopsplaner och sitta och vänta?