• fialiamia

Liljekonvaljer!? NÄR??

Hej hej, alla lyckliga som oxå får planera och fundera över sina bröllop :)
    Jag o min kille har nu bestämt oss för maj 2008, jag har alltid velat gifta mig på våren, men jag har oxå alltid velat ha liljekonvaljer i min brudbukett, I love them...
    Är det nån som har koll på lite när som brukar slå ut, typ är dom utslagna mellan 16-25?? Vet ni oxå typ hur grönt det brukar va, kanske nån som själv gifte sig nu i Maj och har bra koll?? Vet ju iof att det brukar va lite olika, men typ på ett ungefär??

• Svar på tråden Liljekonvaljer!? NÄR??
  • jolpe

Jag brukar ge min farmor liljekonvaljer på hennes födelsedag den 7 juni

• HelleBelle

På min födelsedag den 15 maj brukar jag få liljekonvaljer av mormor. MEN de är inte vilda utan från trädgården. Lite senare kommer de vilda.

DOCK har de en sån färg som inte alltid går bra ihop med det vita i klänningen, de har även så stark doft som kan vara besvärlig om du har bara liljekonvaljer.

• Lena+Mattias=sant

De brukar slå ut i början av juni, finns nästan alltid till skolavslutningen. Iaf här i västra götaland. Tidigare brukar man kunna beställa från blomsterbutiker men det kostar en del.

• fialiamia

tack tack... då får vi hoppas att dom e lite tidiga eller så får jag väl ha några andra blommar :)
    Något bra förslag :)

• Lill-skrrotis

Vi plockar alltid liljekonvaljer (vilda)till mors dag, karlstad området

Svar på tråden Liljekonvaljer!? NÄR??