• Ansu

Missfärgning på huden i armhålorna !

Hej,
    Jag har upptäckt att jag har lite missfärgad hud ungefär vid armhålorna fast mer upp armen till.
    Någon mer än jag som har så och som vet hur man får bort detta. Är det missfärgningar av deo eller vad kommer det ifrån?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Missfärgning på huden i armhålorna !
  • Nipsu

Hej,

jag har det ibland, och jo - det kommer från deon. Därför är det bra att vara försiktig med deodoranten då man solar. Hur som helst, för mig brukar det försvinna av sig självt.

• jocelyn

Svårt att svara på. Hur ser missfärgningen ut? Är det fläckvis eller just där du applicerat deo?

Ofta sitter dagens deodoranter kvar väldigt bra, de tål dusch etc utan att helt försvinna. Jag brukar använda kroppsskrubb under armarna just för att vara säker på att få bort rester som kan finnas kvar men även för att förhindra invuxna hårstrån som man kan få av rakning.

• Ansu

Det ser lite randigt ut liksom..... och väldigt ofräsht med tanke på att jag ska ha en klänning med vääldigt smala axelband.

Kroppsscrub var en bra ide, det ska jag testa.

• pickolina

För mig har skrubb aldrig fungerat någe bra. Jag anv mig av en tvättsvamp istället och det fungerar verkligen kanon.. Det kan ju vara lite olika det där, vad som fungerar och inte. Nu fick du ett tips till i alla fall.. :)

• Ansu

Tack pickolina, ska testa det med.

...

det får väl bli rotborste i värsta fall

• Serenity

jag är rätt mörk av mig och brukar få rätt mycket missfärgniungar under armarna och det enda som tar bort det ordentligt är sån där borttagning av smink vätska/kräm och alcohol

• Ansu

mrsD: Vad är det för sminkborttagning du använt dig av?

• Serenity

nån med grön flaska på apoteket,kan det va loreal?? hela den serien är grön..det är först som en ansiktstvål,sen sån där vätska. gör man så i typ 3 dagar morgon och kväll med en bomullstuss så går det bort

• Ansu

Tack mrsD, det får bli ett besök på apoteket imorgon.

• TullaBulla

Vilken lycka!

Även jag är missfärgad under armarna (trodde jag var ensam om det och har aldrig linne på mig). Men nu finns det alltså hopp! Imorgon ska jag skrubba mig som aldrig förr under armarna! Att man aldrig tänkt på detta förut!

Tack alla ni brudar på bröllopstorget! Ni har verkligen svar på allt! :0)

God natt!

• Ansu

TullaBulla: Javisst är det härligt med BT och alla tjejer här. Undrar man över något så vet man att svaren inte är långt bort.

Tack alla!

Svar på tråden Missfärgning på huden i armhålorna !