• Snowie

Frieri till hemkommen kille...

Need your help homegirls!

Allt detta prat och läsande kring bröllop har inspirerat mig så otroligt att själv gifta mig. Min sambo är helt underbar och mycket för äktenskap, hoppas därför iskallt på att han svarar ja och vill bli min man!
    Nu till min förfrågan; hur ska jag då fria? Just nu är han i Kroatien dit vi åkte för att hälsa på hans familj i slutet av Juni, jag åkte dock hem pga. jobb för två veckor sen och när han kommer tillbaka kommer vi inte ha setts på alltså ytterligare tre veckor. Detta innebär att jag kan överraska honom ordentligt och göra det hela som en "välkommen hem, vill du gifta dig med mig grej", haha..
    Min älskling kommer att åka bil hem och därför kan jag inte ordna något storslaget vid ankomst till arlanda tyvärr och har heller inte den bästa ekonomin så ett enklare alternativ är ett måste..
    Så tjejjer (och killar om här finns några) shoot!!

MVH/ Snowie :):):)

• Svar på tråden Frieri till hemkommen kille...
  • Snowie

Rosenlarv

en kombo; kan säga att om han bokar tvättis så får han ett kinderägg när han kommer upp och så står det i tvättstugan på lappen bara typ; be prepared eller nåt i den stilen och så i ägget själva frieriet...:)

• GME76

TS:
    Tycker din tvättstugeidé är bara bäääst. Han skulle bli totalt överraskad.

Lycka till vad du än gör

• Rosenlarv

Åååå, ja, gud vad sött! Typ Jag har något viktigt att fråga.. hihihi, ååå, du måste berätta hur det går!

• Snowie

GME76

Tack för peppningen!

Till alla
    Självklart meddelar jag er hur det går, dröjer ju dock ett par veckor tills han kommer hem men då j....ar...

Skriv gärna mer om ni kommer på nåt så gör jag det samma!!

• tågjäntan

Eller som vi gjort några jular (med stora paket som är svåra att slå in); man får öppna ett litet paket. Där ligger det en lapp där det står: Gå dit och dit. Personen går dit och finner en ny lapp som beskriver vart man ska gå. Sedan blir det några olika ställen och lappar tills man slutligen kommer fram till den riktiga presenten. (Kanske kinderägget med en låtsasring )
    Min man hade ett väldigt fint förberett tal. I övrigt blev inte dagen så romantisk som jag hade hoppats, men det talet han höll överskylde allt... Så ett romantiskt tal är heller aldrig fel.
    Lycka till!

• Snowie

Tågjäntan

En jättebra idé det där med lite "skattjakt" typ, tackar! Och absolut, jag ska förbereda något fint att säga så han blir lite rörd, hihi..

• Rosenlarv

hallå snowie, hur går det? uppdatering tack!

• Basket

Jag vill också gärna ha lite ideer på ngt frieri. Min sambo är på älgjakt och kommer hem i helgen. Tänkte överraska med kräftor och ett frieri. Men gärna på ngt roligt sätt.

• Randi

Hej allihopa, jag har bytt nick nu (fd.Snowie)

Ok, jag kunde ju såklart inte hålla mig och klarade inte av att vänta tills han skulle komma hem (han har fortfarande inte gjortdet så ni kanske fattar hur svårt att vänta..) Så, var alltså tvungen att tänka om helt och kom på idén med Facebook som ni säkert har hört talas om! Där har både han och jag ett konto och jag vet att han e helt hooked och hänger där hela tiden, hittar gamla barndomskompisar osv.
    Det jag gjorde var att jag ritade i datorn en jättefin bild men texten "min finaste J, jag frågar dig nu på fullaste allvar; vill du gifta dig med mig?" och så la jag den bilden på min facebookprofil istället för ett porträtt av mig, alltså på min "startsida" eller vad man nu kallar det och så väntade jag..........
    Det tog inte många minuter innan han ringde upp och bara sa; men vadååå, (med gullig röst) meeeenar du deeet? och jag ba; JA och han ba; jag vill det!
    Jag fick alltså ett JA!!
    Nu är det dock så att det råder lite delade meningar om var och när bröllopet ska äga rum och eftersom han inte kommit hem än så har vi knappt disskuterat saken vidare, har alltså inte bestämt datum men jag kommer pusha för nångång i sept. 2008, kring vår årsdag! Tyvärr tror jag att han kommer vilja vänta till typ nääääästa sommar men det tycker jag känns som alldeles för lång tid, samtidigt vill man ju inte pressa honom...
    Well, så var det med den saken än så länge, sorry för slarvigt skriven text!!!! :):):)

• EdithGreen

Grattis!
    Vad kul sätt att fria på!
    Du får förbereda något fint sätt att fira det hela på tills han kommer hem

• GME76   080802

GRATTIS!!!!!!!!!!!!
    Skitkul frieri

• Randi

Haha, tack hörni! Kul att ni gillade idén, även om det inte blev som det var tänkt. Jag ska verkligen komma på nåt supermysigt sätt att fira på, bara fyra dagar kvar nu innan han kommer!!

Svar på tråden Frieri till hemkommen kille...