• chiqitita

Hur snabbt springer ni en mil?

För det är väl fyra varv runt löparbanan?
    Jag sprang runt sju minuter. Är det bra?

• Svar på tråden Hur snabbt springer ni en mil?
  • anne på grönkulla

Fyra varv runt en normal löparbana är ca en mile (=1609 meter) - men en mil är det inte. En mil är 10 kilometer eller 10 000 meter dvs 25 varv runt en normal löparbana.

Tiden har jag tyvärr ingen aning om.

• bmm

Jag springer en mil på 1 tim och det är betydligt längre än 4 varv runt en löparbana.

• 071023 2

TS - hur tänkte du nu? 1 mil på 7 minuter, det är ju ungefär lika snabbt som en bil!

• chiqitita

Men gud, jag menade ju en km! Förlåt!
    Jag tänker amerikanska mått.....

• 071023 2

en km på 7 minuter är väl sådär

• MuffinsTönt

chiqitita
    Hur springer du? Joggar du eller är det full fräs...

Jag gick i rask tempo 2,5km på 15 min. Ska försöka motionera igen. Vi kanske kan motivera varran. Min motivation ligger på botten just nu! :?

• chiqitita

Jag prövade faktiskt att springa 24 varv runt banan idag som jag tror är lite runt 6 american miles? Är det nästan 10 km då?
    Jag måste lära mig det där!
    Men jag sprang i bra takt och pressade mig inte precis. Men eftersom det är det längsta jag sprungit, så ville jag inte pusha mig själv för mycket. Jag sprang på 57 minuter ungefär. Så jag får väl vara nöjd med det?

• Jossposs

jag springer på 48-49 min kanske

• Nightingale

I mina "glansdagar" sprang jag en mil på 52-53 minuter. Senaste två åren har jag sprungit på 58-59.

Nu är jag gravid och springer inte alls, men gud vad jag saknar det!!

• tattar-Emma

Jag har läst mig till att 1 km på 7 minuter är "lagom" när man precis börjat träna. (marathon.se)

• FruLindholm

Tjejmilen på 49:07...

• Tinga

En engelsk mile är 1 609 m, och motsvaras i princip av fyra varv på en löparbana (friidrottsarena), där ett varv brukar vara 400 m. Om du sprang en engelsk mile på ca 7 min motsvarar det en kilometertid på ca 4 min 25 s, så det är ju bra!

Springer själv en mil på strax under 50 minuter (sprang en halvmara häromdagen på 1 h 57 min).

• linil

spännande med en sån här tråd. Jag håller just nu på att träna inför tjejlidingöloppet. Är det ngn mer som ska springa den 30sep?
    Det loppet är på en mil.

• Fröken Figo

1 timme och en kvart...

Rätt dålig tid men jag var helt otränad då.

Svar på tråden Hur snabbt springer ni en mil?