Carlshälls Gård?
Vi ska gifta oss på Carlshälls Gård på Långholmen i höst.
Finns det fler som ska ha fest där eller har varit på bröllop på Carlshälls? Hur var det? Bra, dåligt?
Vi ska gifta oss på Carlshälls Gård på Långholmen i höst.
Finns det fler som ska ha fest där eller har varit på bröllop på Carlshälls? Hur var det? Bra, dåligt?
Ingen?
Hej!
Jag och min lilla familj var på bröllop i början av juni på Carlhälls gård på Långholmen. Det var min svärfar som gifte sig. Det var verkligen ett jätte fint bröllop :). På baksidan av ena huset som vätter ner mot vattnet finns en "terass" och där stod brudparet under vigseln. Vi andra stod nedanför. Brudens bror sjöng en jätte fin Ulf Lundell låt som jag tyvärr inte kom ihåg namnet på. Vädret var helt underbart och det är så fint där ute. Efter vigsel serverades champagne och senare en italiensk buffe inomhus. Efter maten dukade personalen av och det serverades bröllopstårta på övervåningne. Sen var det livemusik och dans senare på kvällen. Min svärfar och hans fru var väldigt nöjda och vi hade det jätte mysigt. Personalen var jätte trevliga och allt flöt på bra. :) Hoppas du också får ett jätte mysigt bröllop :) :)
Åh va roligt att höra! Känns alltid lite lugnare när man hör att andra har positiva erfarenheter av personal, mat och liknande.
Ska bli spännande, lokalen känns perfekt för bröllop så jag tror nog det blir jättebra.
Jag gifte mej där för lite mer än en månad sedan. De är väldigt tillmötesgående och inget är omöjligt. Bröllopsfesten var helt otrolig, allt var perfekt. Vi var i huvudbyggnaden, och hade DJ som spelade efter middagen. Det finns en länk till en annan länk om Carlshälls gård: www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2359214.html
Hej!
Kul att höra om hur ett bröllop på Carlshälls Gård kan upplevas. Jag och min blivande ska nämligen också gifta oss där. Nettan, i vilken kyrka gifte dom sig? Någon som har ett bra förslag på en kyrka i närheten? (inte allt för stor)Vi är inte så sugna på Högalids kyrka som är närmast.
Madelensh: Åh va kul, grattis! Ja personalen verkar vara jättebra. Ska bli så spännande.
Bysan: Härligt att vi är fler som hittat till denna fina lokal.
Vi kommer att ha vigseln ute på Carlshälls så vi är inte i kyrkan. Jag har däremot hört att Högalids kyrkan har ett jättefint litet kapell bakom själva kyrkan. Han inte själva varit där, men det kanske kan vara ett alternativ.
Hej Aim
Tack för tipset, ett kapell kan absolut passa, det hade jag ingen aning om så det ska jag kolla.
Har ni själva fått vara med och påverka val av färger på festen? Jag upplever att dom är tillmötesgånde där iallafall. Hoppas du får en oförglömlig dag. Berätta gärna mer sen om hur allt går och tips att tänka på där ute är alltid välkommet!
Hej Bysan
Vi har fått välja precis hur vi vill ha det från blommor till dukning, mat, tårta m.m. Känns sååå skönt att ha ett ställe som fixar allt och en person som håller i det.
När gifter ni er?
Vi gifter oss i augusti nästa år men det skadar inte att börja planera i tid.... och sånt är ju sååå kul!!
Carlshälls låter lovande... och jag fick bra vibbar när vi var där och rekade lokalen. Hur många gäster har ni, är det i den större lokalen?
Helt rätt, planerna massor Det är sååå kul att planera och lääääängta! Särskilt när man valt lokalen för då kan man riktigt tänka sig in i hur det blir på dagen D.
Vi gifter oss i oktober i år och kommer max ha 90 gäster.
Vigseln kommer att vara i den stora lokalen. Därefter kommer vi att åka och fota oss och gästerna blir underhållan av våra toastmasters. Under tiden dukas borden upp i lokalen (den stora) inför middagen.
Vi kommer dock ha tillgång till hela gården dvs båda husen, det kostar 2000kr extra men det känns som det är värt det då gästerna kan vara inomhus om det regnar under minglet innan middagen + att det finns fler toaletter då. Kan ju behövas med 90 personer.
Har ni funderat på hur många ni kommer att bli?
Åhh då är det så pass nära att det måste börja kännas i maggropen - på ett positivt sätt alltså
Okej, på 90 personer kan jag förstå att det är smart att hyra hela stället och med tanke på årstiden - låter som ni har tänkt till bra. Det tar ju tid att få klart för sig hur man vill ha alla detaljer etc...
Vi kommer att vara ca 70 personer, alltså i den stora lokalen. En sak jag kan fundera över är hur själva festen ska bli... med ljussättning och så för att få en partystämmning liksom. Dom hade ju lite lampor/spots tror jag... Lokalen har en hög mys-stämmning på nåt sätt. Får jag fråga vad er offert gick på? Förresten - hur var matprovningen?
Åh matprovningen var helt underbar! vi blev smått lulliga, det bjöds på en del vin. Vi hade DJ så då blev det jättemysigt discoljus! Funkade superbra
Hihi, jo när man tänker på det så pirrar det till i magen helt klart. Ska bli sååå kul. Idag ska jag till skräddaren med klänningen, sen är lla mina kläder klara. Trampar omkring på kontoret i brudskorna. Ser ganska kul ut
Vi kommer att hyra ett band. så dom tar med sig lite grejer för rätt "partystämning". Annars tycker jag lokalen i sig har väldigt hög mysfaktor.
Vår offert ser ut så här:
Mat 645kr/kuvert, det avser 3-rättermiddag, kaffe & tårta (vi kommer dock ha 2 st förrätter och ingen efterrätt bara tårta)
Sen betalar vi 4000 extra, 2000 för att hyra hela gården samt 2000 för att vara kvar längre än till kl. 01.00.
Sen tillkommer ju drickat.
I detta pris ingår ju all personal, lokalhyra, städ m.m.
Madelensh! Det är ju grymt bra, då kan man passa på att ha en liten partykväll på tu man hand
Tack aim för infon, det låter som ni fått en riktigt prisvärd offert. Vi kommer nog också skippa efterrätt, tycker att tårta räcker bra. Har ni beställt den via Carlshälls och har ni fått se bilder på tårtor de gjort? Vi funderar på att kanske lägga till vickning istället för efterrätt. Kul att höra att det kan funka med belysning så gästerna kommer i partystämmning
Kan se framför mig hur brudskorna ser ut till din vardags outfit, hehe
Ni kör alltså fri bar antar jag, köper ni då in X antal flaskor vin etc? Jag vill gärna hör mer sen om hur allt går. Känner mig nu väldigt konfortabel med att vi valt Carlshälls Gård. Ingen verkar ha något negativt att säga.
Ja, jag tycker det räcker med tårta. Blir liksom lite mycket socker på en gång annars
Vi kommer att beställa tårtan från Carlshälls. Frågade om de hade olika att välja mellan men vi fick tala om hur vi ville ha den så fixar dem det. Helt perfekt!
Vi kommer ha fri bar. Vi köper dock inte in x antal flaskor utan Carlshälls ser till att det finns så mycket som kan behövas sen tar de betalt för så mycket som går åt. Vid öppen bar får man 20% rabatt på alkoholen enligt Carlshälls hemsida.
Hej!
Hoppas allt går bra med planeringen inför bröllopet, börjar dra ihop sig nu va? Vilket datum skulle ni gifta er?
Hej allesammans!
Vi ska också gifta oss på Carlshälls Gård, i augusti 2008. Vad kul att läsa så många positiva saker om festvåningen!
Det ska bli jätteroligt! Vi kommer båda två fr. Tyskland och bor i Hamburg, och vi har varit i Stockholm för så många gånger att vi började drömma om gifta oss dit. Vi pratar svenska rätt och slätt , men vi ska iallafall klara av, hoppas jag!
Vi ska ha vigseln i Tyska Kyrkan och festar i huvudbyggnaden med omkring 50 personer, och vi tar buffét. Jag tror att de mesta tar meny, inte sant? Berätta mer om det, varför bestämde ni er (?) för menyn, hur var det osv... och finns det någon annan som hade bufféet?
Hej så länge!