Bästa mineralsminket?
Är det i.d som är bäst?
Eller finns det nåt annat märke som är bättre?
Kan man få en provsminkning hos en hudterapeut och lära sig tekniken?
Är det i.d som är bäst?
Eller finns det nåt annat märke som är bättre?
Kan man få en provsminkning hos en hudterapeut och lära sig tekniken?
Beanr1, jag skulle tippa på att det är ett puder gjort av mineraler...
rocketqueen;
Jo, men jag fattar inte riktigt vad mineralsmink är...
Googla på tex, bare escentuals, så kommer du hitta bra info. Lite kort kan man säga att det är 100% naturlig makeup.
Jag använder nästan bara BE, tycker det är kanon! Men som med allt annat smink är redskapen mycket viktiga!
Handla billigt på tex tradera, strawberrynet eller ebay.
Filippa3, om du vill vara matt så är varken ID eller LilyLolo så bra... ID är ganska skimrande och LilyLolo(min favorit annars!) ger ett ganska naturellt resultat. Det enda märket jag har testat (mineralsmink alltså) som ger ett matt resultat är Everyday minerals, deras matte eller intensive formula. Använder man deras Balancing powder underst så har man porslinshy hela dagen :)
www.everydayminerals.com
ID och BE är samma lika by the way. Kallas mest ID i SWE och BE i USA.
Håller med bullgog om att ID är skimrande, ger fin lyster enligt mig. På mig håller det dock det "egna" blänket borta och ger på så vis en matt yta, fast ändå inte...Fattar ni hur jag menar?
Det blir väldigt naturligt och inte "porslinsdocks-matt".
Alla är ju olika och som vanligt tycker jag man ska prova sig fram, finns billiga prover både att köpa och få från företag eller tradera och ebay.
Eller boka in en provsminkning på salong, fast då tycker jag personloigen att det är fel att inte handla något om man är nöjd med resultatet.
Beanr1, man kan säga att det är malna mineraler, ofta är makeupen i löspuderform och innehåller inte oljor eller fetter som binder ihop det, vilket betyder färre ingredienser som kan irritera - men också färre ingredienser som ger fukt under dagen. Man lägger på pudret (det är ofta ett puder) på hyn och så täcker det över det man vill täcka och ger en jämnare hudton.
Lily Lolo tycker jag ger ett supernaturligt och matt resultat tillsammans med mineral veil.
rocketqueen
Love your blog!
Håller med Mia.Maria!
Jag är helt såld på Rocketqueens blogg! Rätt och slätt sk-tkul att gå in och läsa där. :)
Mia.Maria och rocketqueen;
Verkligen tack för hjälpen!!
Det vill jag prova genast!
Har problem med huden (PCO-S) och mineral make-up låter ju som om det vore perfekt då
TACK!!