Bästa mineralsminket?
Är det i.d som är bäst?
Eller finns det nåt annat märke som är bättre?
Kan man få en provsminkning hos en hudterapeut och lära sig tekniken?
Är det i.d som är bäst?
Eller finns det nåt annat märke som är bättre?
Kan man få en provsminkning hos en hudterapeut och lära sig tekniken?
Ingen kan ju säga vad som är "bäst", då skulle det ju bara finnas ett märke på marknaden... Skriv vad det är du letar efter i t ex en foundation så kanske vi kan hjälpa dig!
Yes, man kan få en provsminkning gratis och lära sig tekniken.
Jag kommer in här också med mineralsminksfråga: jag är intresserad av provsminkning i I.D (rätt stavning?) smink. Vet ni var jag hittar sådan i norrort eller centrala Sthlm?
Brud våren 2008, kolla här för återförsäljare:
www.dermarome.se/standard.asp
Jag menar puder alt. foundation. Någon som jämnar ut huden och håller den matt hela dagen. Inget jättetäckande, utan ganska naturligt.
Nu är jag lite inne på Jane Iredale. Någon som har erfarenhet av det märket?
Hej!
När man använder mineralsmink är foundation oftast i puderform.. man behöver inte fixera foundation med puder efter det blir som "kaka på kaka" man tar lite foundationpulver i locket och arbetar in i "kabukiborsten" tar på sej ett tunnt lager genom att borsta inmed cirkulerande rörelse utifrån och in i ansiktet.. vänta någon minut (det lägger sej nämligen efter en stund) då kan man se bättre hur resultatet blit.. tycker man att man vill ha mer täckande gör man om proceduren en gång till..
jag tycker det är SUPER bra.. huden mår så mycket bättre!!
nu börjar jag jobba igen:P
Jag tycker absolut inte att det blir för mycket med löspuder på eller under foundationen, tvärtom. Löspudret fixerar foundationen, håller blankheten i styr och gör att makeupen håller längre.
För en väldigt naturlig och mycket lätt täckande finish, kolla in Lily Lolo! www.lilylolo.co.uk. För en matt hy tycker jag att i.d.'s mineral veil är superbra, kan användas både innan och efter löspuderfoundation.
jag har iof endast testat min kompis mineral makeup som hon tillverkar och säljer i USA där hon bor. Det enda jag behöver är foundation pudret lite bronzer på kindbenen och praya med en mist som gör att det ska hålla längre sedan är jag klar.. förutom maskara å kanske ögonbrynspenna :) hur praktiskt som helst, har även köpt ett shimmer puder som man kan lägga på kindben, ögonlock etc.. brukar använda det om jag ska vara lite finare :)
men jag har sett att olika märken har lite olika sätt på hur man använder sminket
Absolut, men för bästa hållbarhet brukar löspuder vara en superbra lösning, det handlar inte direkt om märken.
det beror nog på vilket hudtyp man har, för min del behöver jag inte det när jag använder mineral make-up. så jag tror det har med hudtyp att göra.. man får testa sej fram helt enkelt.. :)
Är det någon som vet vad ett mineralpuder är??