Nu har det börjat - har kollat på ringar!
Så har jag äntligen skapat mig en signatur här! Läste mycket här på BT när jag var toastmaster på min bästa väns bröllop för två år sedan.. Därefter har jag tagit en liten paus för att nu återvända...
För, nu är det snart dags för mig! I oktober 2006 träffade jag, efter många om och men och jobbiga erfarenheter, äntligen mitt livs man, den totalt Rätte. Jag har alltid sagt att om man träffar den rätte "lite senare" (jag är nu 31 år, han 33) så kan det gå fort. Och det har det gjort, på sätt och vis. Fast ändå på ett sunt, moget sätt! Jag har aldrig känt en sån här djup vilkorslös kärlek. Och vi kan verkligen prata om allt allt. (oj, nu gick jag visst överstyr, sorry... ;) )
Vi har pratat om förlovning och giftemål, hur man skulle vilja att det gick till. Vi var överens om att han ska fria. Så nästa problem: hur skulle vi göra med ringarna? (har läst andra trådar här och lett för mig själv...) Skulle han fria med andra ringar, eller skulle vi välja ut innan? Vi lyckades väl inte bestämma oss - det vore ju kul att ha "de rätta" ringarna vid frieriet, men att välja innan kändes så trist och planerat...
Så, förra veckan efter en fika sa han: kom, vi går hitåt. Och ledde mig in på Jarl Sandin. Det var helt perfekt - spontant, inte planerat... Romantiskt! Jag blev först nervös att han skulle fria inne i butiken, men han sa lugn - vi ska bara titta!
Vi fastnade för en modell som jag nu inte ens minns vad den heter (skamligt, jag vet!) - vitguld, slät, rak, ganska hög, rundad inuti... Jag gillar breda ringar, så jag vill ha en 6 mm...
(Fast, nu när jag läst här så börjar jag vela lite kring ringarna... De verkar ju vara jäkligt dyra om man jämför med vissa andra... Kanske skulle man kolla lite mer, jag vet inte... De är ju förvisso bra kvalitet...)
Oavsett vilka ringar det blir, så känns det helt fantastiskt! Att äntligen vara på väg! Jag aaanar att förlovningen kommer att ske kring vår ettårsdag, då vi planerar att åka till New York. Längtar SÅ!!!!! Och ser fram emot en trevlig tid här på BT! För tanken är att bröllopet ska ske sommaren 2008! ;)