Kärlekslåt på engelska, som inte är för smörig
Har en solist som ska sjunga i kyrkan för oss och vill gärna ha tips på någon fin engelsk låt att sjunga, vi har Ted Gärdestads "för kärlekens skul" och Tomas Wijk Anderssons Evighet sen innan...HJÄLP!
Har en solist som ska sjunga i kyrkan för oss och vill gärna ha tips på någon fin engelsk låt att sjunga, vi har Ted Gärdestads "för kärlekens skul" och Tomas Wijk Anderssons Evighet sen innan...HJÄLP!
the pretenders- i´ll stand by you e jag helt förälskad i just nu!!!!
Everything. michael bublé. helt underbar!
ni kanske vet vart man hittar noter till engleska låtar??
jag måste rekomendera kära gamla hederliga biblioteket, det finns hur mycket som helst, jättemycket musikböcker.
På de flesta biblioteken kan man dessutom sitta hemma vid datorn och kolla böcker och se om dom har noter på just den och den låten.
lycka till!
Everything - Lifehouse... Inte helt jätte känd men huuuur bra som helst.. Den vill jag helt klart ha med under min stora dag i alla fall..
vi har the rose och sen aerosmith's i dont want to miss a thing aoch den är ju inte smörig tycker jag
John Lennons låt "Grow old with me". Finns på Youtube. Lyssna på den i alla fall.
( Vers 1. Grow old along with me The best is yet to be When our time has come We will be as one God bless our love God bless our love )
Finns tre verser med ett "stick" innan vers tre
Berätta gärna sen om du lyssnat på den och vad du tyckte.
Everything I do, I do for you - Bryan Adams
Vi hade Christina Aguileras låt "Voice within"....den var kraftfull i kyrkan
From this Moment, med och av Shania Twain, hade vi på vårt bröllop. Fast den kan kanske kan betraktas som smörig .
För ett par veckor sedan var vi på bröllop där solisten sjöng "Håll mitt hjärta". Nu kommer jag inte i håg vem som skrivit den men både Björn Skifs och Carola har sjungit in de på CD.
vi kommer ha en underbar låt av John Legend - Stay with you. Texten passar in så himla bra på oss!
Min absoluta favvislåt är You and Me med Lifehouse. Funkar döbra till bröllopsvalsen också insåg jag när de hade den på So you think you can dance i tisdags. :D
Utdrag ur texten:
'Cause it's you and me,
and all other people with nothing to do, nothing to prove.
And it's you and me,
and all other people.
And I don't know why,
I can't keep my eyes off of you...
Vi hade "Fields of gold" med sting som vår solist sjöng, inte ett öga torrt kan jag lova...
Ohh jag kom på fler..
Edwin McCain- I'll be.
Och att icke förglömma Goo Goo Dolls- Iris!
Garanterat smörfri låt:
Somebody med Depeche Mode
Superbästa bröllopslåten tycker jag
Elvis Presley - It's now or Never
- Love me Tender
Savage Garden - Truly Madly Deeply