• Jens90

Angående förminskning på ring

Som topic lyder! Jag har nu haft min förlovningsring på i lite över en månad, och en liten förminskning på den hade inte skadats.
    Gumman min säger samma. Hennes behövs också förminskas. Jag vet inte varför, de kändes bra i början men nu får man av de lättare. De ramlar såklart inte av, absolut inte, men de kan sitta bättre än de gör nu!

Köpte de på en smycka affär. Där sa de även att vi kunde lämna in dem om de behövde förminskas eller något så fixar dom det (antagligen gratis, pga att vi köpt ringarna där).

Men jag bara undra. Tänk, om det är så att jag behöver förminska så mycket som om jag behövde gå ner en storlek i ringen. Då behövs ju en ny ring, ellehur?

Kan man byta ringen rakt av då mot den nya eller hur blir det då?

Snälla hjälp!

Mvh, Jens

• Svar på tråden Angående förminskning på ring
  • lillamillan

Då det är varmt sväller fingrarna lite och när det inte är lika varmt så sitter ringen lösare...
    Kanske köpte ni ringarna när sommaren var som varmast?

• lillamillan

Ni får se till att gifta er och ta var sin ring i lite mindre storlek så att den håller kvar förlovningsringen ;)

• Bruden blå

fingret anpassar sig lite till ringen och efter ett tag så blir fingret smalare. sen ändrar man sig lite i storlek över dygnet och pga värmen, och för kvinnor även över månaden.
    fullt naturligt. mitt råd blir att avvakta ett par månader till. se hur ringen sitter då. man kan förminska ringar utan stenar i hur mycket som helst i princip.det e ju enklare att förminska bara lite, men det går absolut att förminska en hel storlek eller flera.

• burken

Det går alldeles utmärkt att förminska en ring, det finns lite olika metoder, men du får behålla din ring. Iallafall fick jag göra det. Dock kan du räkna med att det kostar. Jag betalade 300 kr för min förminskning. Men gå till en guldsmed eller där du köpte ringen och hör efter, för precis som ovan inlägg så sväller fingrarna lite olika beroende på väder och vind.

• Gakka

Betalade en hundring tror jag när jag förminskade min ring... Fick gå ner en hel storlek, då vi köpte ringarna mitt i sommaren...

• Kaffemoster

Jag har tagit in min ring två ggr .. inga problem ..

• apples

Jag lämnade in min mammas förlovningsring som jag ärvt. De tog in den från stl 17 till stl 15, dessutom har den fasetterade kanter men man ser inte ens skarven! Använder den nu på högra handen medans min egen förlovningsring sitter på rätt finger:) 150 kr kostade förminskningen för min del och då ingick en rejäl uppfräschning, ringen såg som ny ut trots att den har 32 år på nacken!

Svar på tråden Angående förminskning på ring