Alkoholfri bål
Hejsan tjejer (och killar)
Vi ska ha en bål som välkomstdrink gjord på vodka, jordgubbslikör och cider.
Nu vill vi ha ett matchande alkoholfritt alternativ, helst inte i rött så att det kan förväxlas.
Några förslag?
Hejsan tjejer (och killar)
Vi ska ha en bål som välkomstdrink gjord på vodka, jordgubbslikör och cider.
Nu vill vi ha ett matchande alkoholfritt alternativ, helst inte i rött så att det kan förväxlas.
Några förslag?
Melonessens och fruktsoda med limefrukter och stjärnfrukter i?
Det låter gott. Tack. Några fler???
Flädersaft, mineralvatten,
+
limebitar eller annan frukt
eller
Svartvinbärssaft, mineralvatten
+
vinbär
jag hittade en jättegod från min lagalätt-tidning.. ska se om jag hittar den igen..
hm, typiskt det var inte en mål utan en drink.. tänkte helt fel.. men det kanske går å göra till en bål så här är receptet:
6 glas
1 mango
3 passionsfrukter
2 flaskor fruktsoda (33cl)
passera mangon, blanda i passionsfrukten, hm.. fast sen står det.. lägg fruktpurén i botten av ett champangeglas å häll på fruktsodan..
fast vi tänkte ha detta alternativ så att dom som dricker alkohol får ta å "plocka" drickan själv, medan alkoholfria alternativet redan är upphällt.. så ingen tar fel av misstag..
www.systembolaget.se/MatochDryck/GloggMummaochBal/KallaDryckerAlkoholfriaBalar.htm
här är annars ett annat tips på massa olika båler från systembolaget..
Vår bröllopsmiddag blir helt alkoholfri och jag skulle gärna servera mineralvatten etc i "restaurantfina" flaskor - ni vet de på restaurant, Loka, Ramlösa är oftast av annan typ än de man köper i mataffären.
Vet någon av er var få tag på sådana?
Menar du de stora, blå glasflaskorna som står på borden på vissa restauranger så finns de på bolaget.
Är det den du menar?
www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=VATTEN%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a
funkar inte länken så kan du slistra in den i adressfönstret,
el gå in på bolaget sök: alkoholfritt, vatten
Om det är den, kan det vara svårt att få tag på den.
Här kommer en lista med var den finns iaf.
www.systembolaget.se/SokDrycker/VarFinnsVaranExternt.htm&LanNr=00&SokVarugrupp=Alkoholfritt
Lill-skrotis: ja åt det hållet - helt rätt, tack