• jojo02

Alkoholfri bål

Hejsan tjejer (och killar)
    Vi ska ha en bål som välkomstdrink gjord på vodka, jordgubbslikör och cider.

Nu vill vi ha ett matchande alkoholfritt alternativ, helst inte i rött så att det kan förväxlas.
    Några förslag?

• Svar på tråden Alkoholfri bål
  • Karis Annelie

Melonessens och fruktsoda med limefrukter och stjärnfrukter i?

• jojo02

Det låter gott. Tack. Några fler???

• Dallas

Flädersaft, mineralvatten,
    +
    limebitar eller annan frukt

eller

Svartvinbärssaft, mineralvatten
    +
    vinbär

• FruÖlandstok

jag hittade en jättegod från min lagalätt-tidning.. ska se om jag hittar den igen..

hm, typiskt det var inte en mål utan en drink.. tänkte helt fel.. men det kanske går å göra till en bål så här är receptet:

6 glas
    1 mango
    3 passionsfrukter
    2 flaskor fruktsoda (33cl)

passera mangon, blanda i passionsfrukten, hm.. fast sen står det.. lägg fruktpurén i botten av ett champangeglas å häll på fruktsodan..

fast vi tänkte ha detta alternativ så att dom som dricker alkohol får ta å "plocka" drickan själv, medan alkoholfria alternativet redan är upphällt.. så ingen tar fel av misstag..

• Brud våren 2008

Vår bröllopsmiddag blir helt alkoholfri och jag skulle gärna servera mineralvatten etc i "restaurantfina" flaskor - ni vet de på restaurant, Loka, Ramlösa är oftast av annan typ än de man köper i mataffären.
    Vet någon av er var få tag på sådana?

• Lill-skrrotis

Menar du de stora, blå glasflaskorna som står på borden på vissa restauranger så finns de på bolaget.

Är det den du menar?

www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=VATTEN%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a

funkar inte länken så kan du slistra in den i adressfönstret,

el gå in på bolaget sök: alkoholfritt, vatten

• Brud våren 2008

Lill-skrotis: ja åt det hållet - helt rätt, tack

Svar på tråden Alkoholfri bål