Jag har två förlovningsringar!
Här kommer mitt allra första inlägg på BT, är alldeles nybliven medlem men har hängt här en del tidigare och fått tips och råd!
Är nyförlovad och har just tagit mig igenom djungeln av förlovnings- och vigselringar. Att det fanns så mycket att välja på kunde jag inte ens drömma om!
Först bar jag min mammas förlovningsring som jag ärvde efter hennes bortgång men det kändes inte helt rätt, så den sitter nu på höger ringfinger som ett minne av henne:) Istället lämnade jag in ett par andra gamla guldringar som jag ärvt efter mormor, farmor och mamma och och lät smälta ner dem till två nya förlovningsringar som jag är supernöjd med.
Jag bär nu en orodierad vitguldsring som är 4mm bred och 2mm hög tillsammans med en rödguldsring som är 1mm bred och 2 mm hög. Båda är helt kantiga och släta så tillsammans ser de ut som en vitguldsring med rödguldskant. I vita ringen står bådas namn. På röda ringen är sambons namn graverat på kanten (lite HAND-inspirerat). Lustig lösning tycker många men anledningen är att jag vill ha en riktigt maffig förlovningsring men det blev lite FÖR maffigt tillsammans med vigselringen jag vill ha! När vigselringen åker på åker den tunna ringen av och hamnar i halsband. Där tänker jag sedan gravera in namnen på (förhoppningsvis) kommande barn, då har jag namnen på alla mina älskade samlade runt halsen, när hjärtat:) För övrigt rekommenderar jag verkligen att lämna in eget guld, jag fick en handsmidd ring på 10g för 1800kr!
Sen känns det kul att bära guld efter släktens kvinnor då jag bad smeden att använda just det guld jag lämnade in.
Kul att läsa allas funderingar och råd! Mångfald uppskattas:)