• Annim

Romantisk restaurang att fria på, i Linköping?

Söker an romantisk trevolig restaurang att fria till min m2b.
    Har ni tips på någon restaurang ni tycker har god mat, bra service och trevlig atnosfär?
    Och hyfsat humana priser? (Vill ju spara de mesta till den stora dagen)

Ska ta med min m2b restaurang som födelsedagspresent och då även fria till honom! *hihi*

• Svar på tråden Romantisk restaurang att fria på, i Linköping?
  • prinsessan_

Olympia har god mat till OK priser och mysig atmosfär med tända ljus :)

• Annim

prinsessan_ ; Tack för tipset!
    Vad tror du annars om Gastronom?
    Eller någon annan som har erfarenhet av dem? Är det mysigt där och framförallt god mat?

• Duchess

Maken (som är Linköpingsbo) tipsar om Magnolia på Stora Torget. De har både god mat och humana priser.

Le Bistro är dyrare, även Parisienne. Men de har god mat :)

• Duchess

Hm? Vad skrev jag nu? Han VAR Linköpingsbo innan han flyttade, menar jag :)

• plåster

Jag har varit på en restaurang som ligger längs med ån, en gammal kvarn? eller liknande. Gult är huset och mysigt inte stelt utan dom har bevarat stockar och puts mm. Elegant och mysigt! Men kommer absolut inte i håg namnet.

• Annim

Går in och kollar på Eniro.se vad en del har lagt för omdömen på vissa rastauranger i Linköping.

Trattoria Da Vinci verkar ju lovande! Vad tror ni om den? Erfarenhet?

• Tesla

Plåster - menar du Stångs? Jag har ingen aning om det är en gammal kvarn, men stockar och puts stämmer in.

Annars vill jag verkligen rekommendera Paris Latino på Sturegatan (i närheten av stationen). Inte så stor, såååå god mat och riktigt bra service av paret som driver den. Inte den billigaste restaurangen dessvärre, men även om man vill spara till bröllopet kan det ju vara trevligt att göra även förlovningsdagen till något extra.

Lycka till!

• Annim

Tesla; Jag har tänkt att vi ska kunna få en god middag, dessert och dryck för kring tusenlappen. (För oss båda kanske jag ska tillägga=) )
    Det borde väll inte vara omöjligt på Paris Latino som du rekommenderar! Lr?
    Vad är det för typ av mat där? Lite nyfiken bara!

• Kaptenskan

Restaurangen vid Bergs slussar!

• Fru Cinderella

Hmm..

Kniv och Gaffel - ser supermysigt ut
    Jogi - Om ni vill ha något kul
    Magnolia - Är verkligen supermysigt

• LenaT

Hej!
    Jag skulle nog vilja rekomendera tropikrestaurangen i Trädgårdsföreningen, hyfsade priser och jättemysig tropik miljö, inbäddat i ett stort glashus:)

• Tesla

Prinsessdröm,

Jag tror nog att tusenlappen borde räcka för er båda på Paris Latino, de låter rimligt. Maten var en blandning av franskt och karibiskt/latinskt - en del smak-krockar som jag blev kär i, av typen risotto, grillad ananas, palmhjärta och fisk. Underbar chokladefterrätt, som en väldigt chokladig muffins med flytande mitt, mmm.

Kniv och gaffel är mysigt, men servicen var lite klumpig och maten ganska ordinär tyvärr.
    Yogi har mycket god indisk mat och trevlig personal.

Tropikhuset har jag aldrig provat, men är mycket nyfiken på.

/en matintresserad Tesla

• 12april

Parisienne är underbart mysig med bra personal. Vet dock inte alls vad det kostar eftersom jag bara blivit bjuden där.

• Lady o Lufsen

...har bara varit i Linköpng tre gånger men har för mig att det ska ligga en jättemysig Indisk restaurang med uteservering precis vid ån...Eller minns jag fel

• Annim

Hej allihopa!
    Nu har jag bestämt mig för Magnolia...
    Så den 25 ska vi dit och jag ska då fria till min m2b! =)
    Ringde och pratade med dem idag för att kolla om jag behövde boka bord men det behövdes inte nu (lr han sa att de inte tog emot bordsbeställningar under sommaren)
    Så förvarnade/ frågade jag om det var OK att jag på något sätt smög till dem en skylt där det står "Vill du gifta dig med mig" och att de skulle lägga den på efterrätten.. och det skulle gå bra!
    Han var jättetrevlig killen som jag talade med så det verkar mycket lovande!
    Ååååh så roligt det känns!

Tack så mycket för alla tips!

• Tesla

Så kul! Jag tänkte på dig idag och undrade hur det hade gått. Ett stort lycka till och hoppas att kvällen blir mysig!

Svar på tråden Romantisk restaurang att fria på, i Linköping?