Inlägg från: Karis Annelie |Visa alla inlägg
  • Karis Annelie

Vad kostar det o förminska en ring?

Hejhej! Jag har just fått erbjudande om att köpa en guldring med 15 diamanter på för 2500 kr. jag funderar på att slå till!!! grejjen är, att den är i stl 20 och jag har stl 17...
    Vet ni vad det kostar att förminska en ring? sådär ungefär? så jag vet om det är ngn idé eller om det då blir för dyrt och jag lika gärna kan köpa en ny...

• Svar på tråden Vad kostar det o förminska en ring?
  • Karis Annelie

oj 1500... för två visserligen, men det lät väldigt dyrt. fick svar på ett annat forum nyss, en som sa att det ba kosta några hundra... onekligen stor skillnad på 200 och 750 kr per ring...
    ja det kan knasa sig med stenarna förstås, tänkte inte på det. Kanske bäst höra med en guldsmed innan man köper den...

• Karis Annelie

det är kanske det som bara kostar några hundra då!

• Karis Annelie

www.vigselbutiken.se/ här är bild ´på ringen det gäller förresten. ska nog gå in på en guldaffär på måndag o fråga dem. Det är ju en vanlig ring som de kanske har där (schalins finns ju överallt) så då behöver jag ju inte låna ringen för att fråga om det funkar

• Karis Annelie

dessutom kan jag ju då prova en i rätt storlek o se om jag äääälskar den också kan ju va bra o veta så jag inte köper en för 2500 o sen inte vill ha den hihihi

• Karis Annelie

Lisa1 tack för ditt mycket klargörande inlägg!!!! enligt säljaren så ska hon ha kontaktat dem hon köpt den av, och de säger att det inte är några problem att ta in den. Vilket jag faktiskt tycker låter lite konsigt. men jag tänkte gå till guldsmed imorrn o dubbelkolla. För om det går. så är det en superbra affär. Går det inte så låter jag bli.

ja stl 20 e skitstort ju! tror jag har det på tummen... men tjejjen som säljer den är en stor kvinna så det är nog därför...
    Man skulle ju faktiskt också kunna köpa den för att återanvända stenarna i en ny ring,... bara stenarna är ju värda mer än 2500.... hmhm...

• Karis Annelie

ajaj det lät ruskigt dyrt. Och att smälta ner guld och göra om ring helt, det är nog också ruskigt dyrt. lika bra o köpa en ny precis som jag vill ha istället isåfall... men jag ska tänka på saken. om jag ska gå till guldsmed o kolla iaf kanske.. ja... det är bra att BT finns iaf så man får lite bra råd och tips och avrådningar hihi

• Karis Annelie

aha oki iaf så kostar den där ringen från schalins ca 4000 ny. Så det finns ju ingen som helst anledning o köpa för 2500 om det sen kostar massa att göra om

Svar på tråden Vad kostar det o förminska en ring?