• m1n3rv4

ringar på nätet

Nu är det så här att jag vill hitta snygga billiga ringar på nätet, ska överraska min kille med ringar osv, har redan hans ringstrl.. hjälp mig?

• Svar på tråden ringar på nätet
  • Skogshuggarbrud

Vi köpte våra ringar till ett väldigt mycket mer rimligt pris på Hellkes.se, än vad dem hade kostat i en vanlig guldsmedsbutik. Vi kollade även på vigselbutiken.se och jempguld.se... Deras priser är rätt lika, kan dock skilja en del på vissa modeller, varför vet jag inte. Vi valde hellkes pga att vi hade tillgång till deras showroom i helsingborg och fick på det sättet personlig service, samt lägre priser! Helt kanon! Var bara noga med att tänka på att du har hans ringstrl i rätt sorts ring. Siljer rätt mycket i storlekarna om ringarna är rundade på insidan... Lite tips, hoppas dem hjälper!

• m1n3rv4

har redan varit på dessa sidor men hittar inte ngn jag gillar eller ngn som jag tror han gillar

• Skogshuggarbrud

Finns en hemsida till en butik i danmark, dom har lite mer speciella ringar... Har dock inte kollat så noga där själv...
    www.chanti.se

Annars finns ju www.smycka.se, men dom är rätt dyra och tror bara att man kan köpa ringarna i butik, hmm...?

• m1n3rv4

har hittat en ring som e lite udda som jag tror att han skulle gilla men då undrar jag om silver och järn innehåller nickel

• Skogshuggarbrud

Jag kan använda silver, så det ska nog inte innehålla nått nickel, dock är jag lite osäker när det gäller järn... Kolla runt lite på internet, eller ring en guldsmed i veckan är mitt tips!

• fjutjur brajd

titanringar.com tycker jag har riktigt snygga ringar

Om du gillar titan så titta in där... bra för allergiker!

• lärkan

har hört från en läkare att titanringar kan ställa till problem om man är med om en olycka, de är nämligen så hårda att det är ett jäkla jobb att klippa av dem.
    Inte för att man räknar med att det ska behöva göras, men det kan ju vara bra att veta.

• fjutjur brajd

Nu ville du ju inte ha titan, men eftersom lärkan tog upp det:

Att såga av en titanring om man skadat fingret är inte mycket svårare än att såga av en guld eller silverring. Det man kan säga är att det så klart är svårare att såga av en 8 mm bred titanring än en tunn 3 mm guldring. Numer finns det speciella små ringsågar hos de flesta guldsmeder som sågar av även titanringar (säljes av företaget Sargenta i Malmö)
    Vad man bör veta är att en bred titanring måste sågas av på två ställen för att kunna fås av från fingret. (källa: www.titanringar.com)

Jag gillar annars Hands ringar: www.handsweden.se men de är inte direkt billiga kanske...

Annars är nog det bästa tipset att låta en guldsmed göra ringarna. Då kan du ju få den som du vill (inom din budget). Kan ju också vara idé att titta på nätet på även aningen dyrare ringar och låta guldsmeden göra en mer eller mindre kopia.

• m1n3rv4

är det dyrt att designa egna hos guldsmed?

Svar på tråden ringar på nätet