• La Paloma

Behöver råd från dietist!

jag har ringt runt olika dietister för att få hjälp men ingen har ringt tillbaka.....jo, det är sant. Jag äter kortison sen ett år tillbaka och går stadigt upp i vikt hela tiden. Finns det nån som kan råda om hur jag ska göra för att gå ner några kilon. Kan lämna min mailadress om nån vill maila mig. Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Behöver råd från dietist!
  • La Paloma

Prednisolon, och jag äter 10 mg/dan nu. Jag skrevs ut med 40 mg..... Jag försöker tänka på vad jag äter och så men det verkar inte hjälpa

• La Paloma

Oj såg inte att du undrade varför
    Jag har fått diagnos Morbus Behcet, en virussjukdom.

• La Paloma

Jag var normalbyggd innan, läkarna säger att man går upp i vikt men jag skulle vilja veta om det finns nån särskild diet eller nåt som kan fungera. Mår jättedåligt av viktuppgången

• La Paloma

*Lilla M*

Tack så mycket

Saken är dock den att jag får blåsor i mun, svalg och hals, alltså inte så lätt att behandla med salva. Jag har fått gammadropp och det funkar tillfälligt och ska även göra att jag ska kunna sänka kortisonet på sikt. Äter också Imurel för att i framtiden kunna sänka dosen.
    Jag skulle göra nästan vad som helst för att få sluta med kortisonet men sjukdomen är envis och det tar tid. Viktuppgången är ett faktum men jag får försöka tänka ännu mer på vad jag stoppar i mig. Binder även på mig vätska och det gör ju sitt till

Svar på tråden Behöver råd från dietist!