• morgondagg

Volym mascara som inte smular

Jag blir snart tokig! Jag kan verkligen inte hitta en bra volymmascara. De börjar bara flagna efter några timmar och sen står jag där och försöker pilla bort mascara från linserna.
    Har använt blinc det senaste året och den sitter ju bra men inte f-n får jag vackrare fransar av den. Bara lite mörkare.
    Har du kanske hittat den perfekta?

• Svar på tråden Volym mascara som inte smular
  • Mrs Marley

Jag tycker att Loréals Double extention är super!!
    Fransarna blir långa och fylliga.

• Nipsu

Min och många andras favorit är Max Factors masterpiece, jag tycker att den håller bra. Jag vet förstås inte om du vill ha ännu mer volym än så...

• majasmarie

Kanebos 38, flagar inte, men den är lite kladdig att applicera innan man vänjer sig.

• rocketqueen

Hej hej! Jag skulle rekommendera att använda en genomskinlig mascara över din vanliga, så fäster den färgen och förhindrar smulande. Så slipper du leta efter en ny färgad mascara, det kan ta evigheter innan man hittar någon man gillar...

• morgondagg

Dior show verkar vara hälften postivia reaktioner och hälften negativa. Känns dumt att spendera så mycket på en mascara som kanske är bra.

Masterpiece har jag provat. Jag kommer inte ihåg varför, men jag gillade inte den.
    Kanebo ger väl inte så mycket volym?

Genomskinlig mascara ovanpå kan väl inte funka? Då måste ju den vara garanterat smulfri? För annars återstår ju problemet med mascarapartiklar i ögonen. Bara det att de är genomskinliga.

Max Factor 2000 calori verkar många positiva till. Kanske ska testa den? Inte så dyr heller.

• rocketqueen

morgondagg, här kan du exempelvis kolla in en genomskinlig mascarasealer:
    www.oriflame.se/prod/catalog/SkuDetailCategoryCheck.jhtml;jsessionid=0ZZO2PSUSFST0CWEBAURJLA&PRODID=11697_sv_SE&CATID=mkMascarasPW_sv_SE&search=false

Använder du bara vattenfasta varianter och grundar med löspuder runt ögat, eller?

Det är bara att testa sig fram, ingen kan säga vad du kommer att tycka om eftersom mascara är så otroligt individuellt. Lycka till!

• pickolina

Nej Kanebos 38¤ ger ingen volym.. Dessutom så är det många som upplever att även den flagnar.

Håller för övrigt med rocketqueen. Det är ju egentligen en omöjlighet att ge "bra" rekommendationer. Alla har ju så olika fransar och olika smak, sedan sitter mascaran olika bra på olika personer dessutom.

• morgondagg

Vad dum jag känner mig. Jag har helt missat att det finns mascarasealers. Jag trodde ni menade genomskinlig mascara.

Olika för alla ja. Attans! Så enkelt det hade varit annars. Jaja, jag får väl handla på mig en i taget.

Tack för hjälpen!

• Äntligen Fru!

Jag provade en Dior mascara innan mitt bröllop. Vet ej om den hette Dior Show men den var vattenfast och skulle vara bland de bästa på marknade. Den både bygger och ger volym. Den kostade för övrigt 250 kr. Jag köpte den och provade innan bröllopet. Den var helt fantastisk men efter exakt 12 timmar trillade allt av. Såg ut som ett spöke. Jag provade den en gång till för att dubbelkolla. Exakt samma sak hände igen efter 12 timmar. Jag gick tillbaka till butiken och fick en Lancome mascara istället för samma pris. Den satt banne mig i 18 timmar utan att lossna. Supernöjd med Lancome!

• pickolina

Kom på en sak igår.. Om du gillar Blinc men vill ha mer volym så har Blinc en produkt man anv innan mascaran, som bygger volym.

• jojo matte

Lancome är jätte bra!

Mary Kay har också bra mascara.. men då tror jag man måste ha sminkparty.. inte säker.. min svägerska jobbar iaf med mary kay så jag hade sminkparty och fick prova den.. alla deras hudvårdsprodukter är helt fantastiska!!

det kommer räknas in i min budget.. så man har så fin hy som man bara kan få :)

• rocketqueen

morgondagg, äsch det är väl ingenting! Klart man inte kan hålla reda på allt. Hoppas du hittar en iallafall, det kan ta lite tid men har man hittat en favorit kan man ju hålla kvar vid den.

• jocelyn

Köp mascaran -och resten av sminket- på tax free. Där kostar Diorshow ca 180 kr. Prisskillnaden mot en MaxFactor-mascara i butik är ca 30-40 kr då istället för 100 kr... Varför betala mer än man måste liksom. :)

• wife 2 be - been wife

rocketqueen har du något artikelnr eller namn på mascara sealern. får inte din länk att fungera

Svar på tråden Volym mascara som inte smular