• budgetbruden

Jag vill!

Min blivande svägerska ska också vara vittne vid vår borgerliga vigsel. Hon verkar se sig som den som ska annordna en möhippa. Vilket jag inte alls tänkt mig från början. Men när hon började försiktigt prata om det, liksom för att kolla med mig, blev jag alldeles pirrig. Hur säger jag till henne att JA, jag vill!!!. Hon känner inte mina andra tjejkompisar, hur förmedlar jag kontakten..? Eller jag kanske ska hinta till min blivande man att han kan tipsa lite...

• Svar på tråden Jag vill!
  • Lena+Mattias=sant

Be din man hinta och ge adresser så blir det lättare.

• budgetbruden

Lena+Mattias=sant: Du är verkligen min räddare idag!

• Whirlie

Be din blivande att kontakta henne och säga att "jag har hört att X blev väldigt glad när hon hörde att du var sugen på en möhippa. Ska jag skicka en kontaktlista med gästerna till dig?". Jag skickade gästlistan till bestmannen för att bana väg för min blivandes svensexa.

• Fröken smultron

Så gjorde jag också! Skickade över alla namn och telefonnummer på de som var bjudna till bestman. Och så tipsade jag lite om vilka som troligen skulle vara intresserade av att komma på svensexa. Nu vet jag att de har planerat något storslaget för honom!

Håller med andra ord med Whirlie, be din blivande man prata med sin henne och hjälpa henne igång.

Svar på tråden Jag vill!