• Moppy1

När märker man av det?... 1 år!!!!

September - jag började med mammabyxor i typ v 18. Innan dess var det gummiband och jobbigt nerkasade byxor som gällde. När jag väl började använda mammabyxor kände jag dock "varför har jag inet gjort det tidigare?" Så mkt bekvänare och om man har någotsånär snygga så syns det inte att det är mammabyxor. Så kör på så snart du känner för det! Jag har också ofta kostym på jobbet och har en lite längre kavaj (ingen mammamodell) som jag använder till mina P&P byxor. Inte världens snyggaste men det funkar. Kan även rekommendera P&Ps smala jeans, har fått många komplimanger för dem. När de blivit för trånga över resåren nu de senaste veckorna, har jag helt enkelt tagit ur resåren och kör med bara tyget. De sitter uppe ändå :)

August - GRATTIS till Mr Bean! Härligt!!

Oms- tack för din "förklaring" om amning vs ersättning. Känns som om man får göra det som funkar bäst för en själv och ens bebis. Och inte känna för mkt press från omgivningen. Framförallt vara inställd på att det kanske kommer bli problem, och att det är ok också (även om det självklart är jobbigt).

• Moppy1

Frejis - faan....stor kram till dig.... Kan bara säga att jag vet precis hur det känns, sådär var det ju för oss när vi fick vårt tidiga missfall. Jag hade iofs mens och sedan bruna flytningar som inte slutade, men hos oss var det ju också en "hinna" som man såg på VUL men som inte blev ngt mer. Jag håller med om att gynakuten ofta är mycket mer professionella än Mamamia och andra MVC. De säger bara att allt är normalt, fast det faktiskt oftast inte är det när det kommer konstiga flytningar eller blod. Om du undrar ngt så kan du bara hojta till. KRAM!!

Fast en sak är ju "positivt" med det hela (kanske fel ord att använda), som min gyn sa till mig - "tänk på att det finns ett ägg och en spermie, har du en gång lyckats bli gravid ska det mycket till om du inte kan bli det igen." Fast jag förstår att det känns tungt att tänka så nu...

Ett tips också är ju att kolla progesteronhalten, tror det var den som spökade hos mig så att vi inte fick till det. (kommer inte håg om ni har kollat den).

Kram igen!!

• Moppy1

Frejis - skönt att höra att du mår bättre. Fick du tabletter för att få ut allting eller vad gjorde de? Jag tyckte det var skönt att få ut det så snabbt som möjligt så att ni kan komma förbi det och på banan igen.

Ha en skön dag med maken!

• Moppy1

Kram till dig också Junilejon! Skönt ändå att MF kom relativt tidigt, måste vara värre ju senare det är. Kram igen!

• Moppy1

Lite OT här också - jag fick också kanelbulle igår. Mmmm... I like kanelbullars dag! Är egentligen ingen gottegris, men nu under graviditeten har jag börjat uppskatta fika mer och mer Har även börjat bli sugen på semlor. När är det dags för dem egentligen? *längtar*

Blåbärssoppa är också en favvo för mig när jag är sjuk, Lappis. Finns inget bättre när man är magsjuk!

• Moppy1

Fråga - har börjat växa ur mina nuvarande mammakläder ordentligt (man tror liksom inte att man kan bli så här stor om magen...). Har någon tips på en snygg svart mammakjol som man kan ha till stövlar på jobbet eller när man går bort? Lite kostym aktig sådär eller en lite mer slinkigare variant går också bra. Har kollat H&M och P&P, men hittar inget. Vill inte heller lägga ut en fortune så här i slutet, känns lite onödigt...

• Moppy1

Sorry Victory, såg att mitt inlägg hamnade lite fel där....

• Moppy1

Tack Piggan - ska kolla Lindex!

Lappis - har du fått en definitiv tid för IVF ännu? Jag menar, när ska man börja ladda med tummar och annat?

• Moppy1

Då är det ju inte långt kvar! Tänk i november kanske du är gravid (om du inte blir det denna cykel vill säga, nu när all stress är borta )

• Moppy1

Hello girlies!
    Har också haft en mysigt helg -som dock gått aaalldeles för fort. Trist att jobba igen, men, men det är bara 3 v kvar minsann. Yippie!!

Tinga - säger som Liten. Mina aladåber kommer ofta innan ÄL. Tror detta är ganska standard, så fortsätt håll utkik efter ÄL med CB test! Tempen visar väl bara utslag efter ÄL, som jag förstått det, så det kanske inte alltid är bästa sättet att hålla koll? CB är dyrt men tillförlitligt!

Frejis - såg att du undrade om progesteron. Jag tror man mäter halten direkt efter ÄL för att se om man lider brist på det. Dock verkar de där testerna vara godtyckliga, kommer ihåg att min gyn sa att det varierar så mellan kvinnor så det är svårt att se om man har någon brist eller ej. Jag tog aldrig något test utan efter mitt tidiga MA + 1 misstänkt tidigt MF i samband m mensen, så började jag med progesteron direkt efter ÄL och sedan fram till v 12 ca (tror tom jag tog det lite längre för att vara på säkra sidan). Ska tydligen inte göra ngn skada, även om man har normala nivåer.

Junilejon - OM det nu är så att de var MF du hade, tänk på att ÄL ofta brukar bli någon vecka försenad efter det, eftersom det tar lite tid för kroppen att ställa om sig. Bara så du inte missar den...

Liten - jag är också flåsig och ibland känns det som om jag inte får tillräckligt med luft. Tror inte det finns så mkt att göra åt det, det blir så mot slutet för att lungorna pressas ihop. Dee är bara att flåsa på !

Piggan - härligt m Skåne helg, I love Skåne. Louisiana är en favvis för mig också, särskilt uteserveringen. Mysigt!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!