• finafisken

Novis med ett ton frågor!

Hej!
    Ja, jag är en "nybörjare" på denna fronten och har noll erfarenhet! Vet inte hur det "ska" gå till med frieri?
    Jag och min pojkvän (homopar) har varit tillsammans i 2 år och vi känner oss mogna och vi har snackrlite löst om förlovning mm. Men ingen av oss har ett humm om vad som ska ske...
    Vi ska förlova oss, hur ska man göra? Vem köper ring? Köper man två? Ska man fria på "rikrigt", dvs på ett knä mm.
    Eller om man snackat om det kanske man inte ska köra "överrasknings" versionen utan snacka om det o sen bara besluta det?
    Är altså HELT nollställd!
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Novis med ett ton frågor!
  • Tajci78

överraskningsbetoden är ju mer romantisk :)

• Lill-skrrotis

Du kan visst köra överraskning för det! Jag och min sambo har pratat lite om det, men jag har beställt ringar, hotell i sthlm allt i smyg , utan att han vet om det.... han vet bara att vi ska hitta på något den helgen, bara med tanke på att han inte ska ta nåt extra skift eller planera något annat den helgen... Han är helt fast i tanken att han ska få hoppa bungyjump el liknande.....

• Lill-skrrotis

Jag beställde ringarna, men har inte beställt gravyr, det skickar vi iväg dem på efteråt tänkte jag, ifall han inte gillar den eller om strl är fel.....

• Fru The

Hejsan!

Vi är ett lesbiskt par och vi beslutade bara gemensamt, kollade och köpte ringarna tillsammans och satte på varandra dem. Var otroligt härligt!

Det finns inget "rätt och fel", utan det är bara att göra som ni själva känner för. Istället för att fråga hur man brukar göra, så vänd på det. Fråga om ni båda vill ha ring, om nån av er vill fria, alternativt om någon av er tycker det är viktigt att bli friad till.

Alltså. Prata med varandra och gå och börja titta på ringar/halsband eller vad nu ni vill använda som kärleksbevis!

Lycka till!

• liveearth