• Bebba

kreativiteten är slut!!!

Hej, ska på bröllop på lördag och brudparet har önskat sig ett presentkort på ving till deras bröllopsresa, behöver nu få lite hjälp med att hitta på något kul och minnesvärt till presentkortet!! inte så kul att bara ge bort ett kuvert ju. Tacksam för svar!!

• Svar på tråden kreativiteten är slut!!!
  • CAB

gör ett kollage med bilder på dem och rama in! sätt i kuvertet eller presentcheckarna och gör dem till en del av konstverket! såg en sådan ges bort i lördags! de hade hittat en bild på brudgummen utan kläder och det gjorde viss succé!

• Västkustvigsel

Vet att jag skrivit ut dessa rader ?här inne? vid något tidigare tillfälle men kanske kan de ändå vara till lite idéinspiration till texten i presentkortet

Idag är det en mycket speciell dag
    Kyrktuppen har putsat sin fjäderdräkt så den glittrar
    Näbben lyser så grann röd
    Ja hönan Agda har hjälp honom att polerat den med Kärlekens färg
    Halsen har han gurglat så hans Kuckeliku låter som ljuv musik
    Hönorna springer runt honom med beundrande blickar och kacklar sina komplimanger
    Hjälper till att lägga alla hans fjädrar till rätta
    Idag skall han sitta kyrktornets topp och sjunga ut sin hyllning till Er två
    En sång som handlar om många lyckliga år

Så Hipp Hipp Hurra på Eran bröllopsdag

• Tjohejsan

När min bästa kompis gifte sig så ville de ha pengar till resa... jag vek 20kr-sedlar som skjortor...(gåsen blir slips) nåväl, jag köpte en liten leksaksväska (en doktorsväska) och satte märken, över det vita korset, som hade med resor att göra...
    jag tyckte det var roligare än ett kuvert.

• Nic-o-lina

Jag köpte en liten leksaksresväska och gjorde ett kollage av massa bilder från olika resemål, när vi gav pressentkort på resa.

• Nic-o-lina

Tjohejsan
    Läste inte dit inlägg...va lite snabb

• Tjohejsan

helt okej...ju fler med samma smak... då måste det ju vara ett bra tips!

• Lady o Lufsen

Växla pengar till den valör som passar till landet dom åker till. Lägg sedlarna i en flaska. Köp verktyg- såg eller hammare- på en leksaksaffär och häng i ett band runt flaskhalsen.

Mera avancerat är att gjuta ner flaskan i betong och dra ett tunnt armeringsjärn övar flaskans kork och hänga dit en bågfil

• Fru Calice

Önskar de sig bara presentkort eller går det även bra med kontanter? Vi fick en lite leksaksresväska av några av våra vänner o däri låg 843 kr i mynt, 50-öringar, 1-, 5-, 10-kronor. Jätteroligt!

Svar på tråden kreativiteten är slut!!!