för högt blodtryck för p-piller
Det var det besked jag fick idag... Har aldrig haft för högt blodtryck förut under de 11 år jag har käkat mina piller. Det känns så tråkigt, jag hade tänkt skaffa recept för ett år till, sen ska vi försöka bli med barn. Jag vill inte byta preventivmedel för bara ett år! Känner mig jätteledsen. Jag vet att jag har gått upp en del och att det kanske kan bero på det, jag var även stressad imorse när hon tog blodtrycket och det kan också ha med saken att göra. Därför ska vi mäta blodtrycket igen om några veckor. Men jag blir så uppstressad varje gång jag ska ta blodtryck, jag tycker det är så obehagligt. När jag nu vet att allt hänger på att jag ska få bra värden nästa gång kommer jag ju bli ännu mer stressad, plus att jag måste ta ledigt från jobbet för att gå dit vilket också gör mig stressad. All denna stress, stress, stress gör mig supernervös. Vad gör jag om jag inte kan få nya p-piller? Barnmorskan pratade om minipiller, men det har jag hört så mycket skit om. Är det någon här som har några erfarenheter av minipiller? Eller andra alternativa preventivmedel?