• Thailands brud

Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner

Tyvärr blir det lite smolk i bägaren när vårt bröllop går av stapeln. Ha i dagarna fått resa på att det varit ett himmelens liv mellan mina kompisar från olika städer gällande min möhippa. Det hela har slutat med att halva kompisgänget inte kommer på möhippan. Denna halvan verkar heller inte tro att jag kommer att få resa på hur de har betett sig och de planerar nu en möhippa på egen hand som enl igt min sambo kan jämföras med "en riktigt rå svensexa". Min tärna som ordnat allt för mig är helt förkrossad och bara gråter....hon har blivit så illa behandlad hela tiden av dessa tjejer och stått på sig när dom föreslagit det ena värre än det andra.... Jag vet inte var jag ska stå riktigt men efter att ha läst mina sk vänners mail till tärnan kokar jag och vill nog aldrig mer vet av dom....

Känns så himla tråkigt och pinsamt att ha satt min tärna i denna sitsen! Ville bara skriva av mig lite

• Svar på tråden Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner
  • Thailands brud

åsita- Ja det är precis min tanke, varöfr kan man inte ha roligt utan sprit?? Är spriten viktigare än att göra en gammal vän glad med sin närvaro så har man nog ett ganska ohälsosamt förhållande till alkohol. Detta kommer jag att förklara för dom när allting är över,just nu vill jag nite lägga ner mer tid på dom.

• amr

Hur har det gått?
    (man måste inte göra allt som blivande brud bara för att man är på sin egen möhippa. vägra delta i det du finner omoraliskt, oetiskt, osmakligt eller annat.)

• Thailands brud

Jo jag har blivit hippad! Halva gänget uteblev som väntat vilket minimerade skaran av anhängare...kändes ärligt talat ganska fattigt och trist, ibland stannade jag upp och undrade vad det var för fel på mig som inte har fler vänner som vill hippa mig.

De tjejer som kom hade ordnat en fantastisk dag för mig som jag sent kommer att glömma. Min tärna slet som ett djur för att göra dagen minnesvärd och hon lyckades. Tyckte dock synd om henne då några av deltagarna var mindre entusiastiska och helt enkelt super tråkiga. Det blev ju också väldigt dyrt för dem eftersom halva gänget hoppade av i sista stund....

Med spänning väntade jag på att det uteblivna gänget skulle ta upp detta till diskussion men ingen har hittills nämnt NÅGONTING kring det inträffade. De har frågat hur hippan var men inte kommenterat sin egen frånvaro alls-jag har inte tagit upp det heller utan konstaterar krasst att de inte är de vänner jag trodde att de var. När bröllopet är över anser jag att våra vägar skiljs åt.

• Skottdagen 2008

Så himla tråkigt. Jag sörjer med dig Thailands brud. Men som sagt, nu vet du ju vilka som är dina äkta vänner och håll i dem hårt.

Ta upp detta med de uteblivna vännerna senare, sätt er ner och prata för de kanske inte ser saker på samma sätt och förhoppningsvis kan du få någon sorts förklaring till beteendet.

Lycka till och njut på din stora dag.

• A n n i s e n  25/8-07

Thailands brud

Vad trist när det ska bli så, man tror att man känner ngn också visar de helt andra sidor som man blir helt mörkrädd för.
    Förstår om du är besviken & inte känner för att träffa dem mer.
    Hur känns det att de kommer på bröllopet?
    Kan du koppla bort det?! Hoppas det.

• maljor

Det är tyvärr vid såna tillfällen man ser vilka ens kompisar är =(
    Min mans äldsta kompis är inte välkommen hemma hos oss längre (jag kräver en ursäkt innan han sätter sin fot här och än har den inte kommit) pga fruktansvärt beteende så jag har största förståelse för dig som känner att ni kommer gå skilda vägar - det är bara så oerhört synd att man kommer dit =(

Hoppas att du och din blivande man kommer få en helt fantastiskt bröllop trots dessa personer!!!

• Thailands brud

Mja deras närvaro på bröllopet känns väldigt kosntigt ärligt talat...har inte vant mig vid att jag är besviken på dem ännu! De har stått mig så nära under så lång tid att det känns så ovant att de INTE gör det... Det är inte det att jag tvekar på vad jag ska känna-jag ÄR besviken på dem för allt de gjort, men det känns så ofattbart

Min sambo och jag har pratat lite om deras närvaro på bröllopet och hade jag haft lite mer råg i ryggen hade jag nog bett dem att inte komma eftersom vi varit väldigt selektiva och endast vill ha den närmaste kretsen där. Jag orkar inte göra så stor sak av allting och vet inte om jag vågar vara så rak oc härlig mot dom.

Jag har dock ändrat i bordsplaceringen så att de alla sitter längst bort och ute på kanter etc, jag vill INTE dem närmast oss. Jag är inte bara besviken på dem för att de inte kom utan också för allt de utsatt min bästa kompis/tärna för. Det skulle kännas respektlöst mot henne att bara låtsas som om det regnar nu efteråt...

• missp

maljor -

Var din mans kompis oxå rå elak på svensexan?

• Skottdagen 2008

Fast å andra sidan skulle du må bättre om du rensade luften med dem innan bröllopet för annars kan det lätt bli väldigt konstig stämning på festen. De kan ju ha bra förklaringar eller enligt dem bra förklaringar.

• maljor

missp

Det började innan svensexan när han tyckte att jag bara skulle upptäcka att min man inte kom hem från jobbet. Han tyckte att jag skulle sitta och oroa mig i ett par dar (de funderade på en tysklandskryssning i 4-5 dagar). När jag fick reda på vilken dag det var trots allt så ringde jag upp och frågade när han skulle komma hem och då skrek han att jag skulle skita i det och sen slängde han på luren.
    Sen blev han tvingad att glo på p*rrfilm (han kunde titta ut men hade hörlurar så han fick lyssna i 3 timmar!!!) och hela resan gick ut på att han skulle supas medvetslös (och kanske träffa någon annan så "stackarn" inte behövde gifta sig med mig).
    När de hade kommit hem så hade svägerskan träffat den här kompisen på krogen (hon har alltså kännt honom i 15 år precis som min man) och då hade hon frågat om de haft kul och vad de hade gjort och då hade han sagt åt henne oxå att hon skulle skita i det och kört upp handen i ansiktet på henne. Han har även varit otrevlig mot svärfar när de mötts på stan.

Inte nog med detta utan han har ljugit för de andra killarna och sagt att han har pratat med mig om det här och att jag gett klartecken till allt.
    Dessutom så pratade jag med en annan kompis till min man och han blev inte ens medbjuden trots att de två umgås mycket med varandra. Detta pga att han då skulle prata med mig.

Tycker därför att kompisen är skyldig mig, svägerskan, svärfar och kompisen som inte vart bjuden en ursäkt.

Har din mans kompisar betett sig dåligt oxå?

• Thailands brud

Min blivande fick en fantastisk svensexa! Är verkligen imponerad av hans bästa kompis så fint han ordnat allting.

Ska dock int sticka under stolen med att jag mår lite halv kass när jag tänker på hur kul an hade när han var ute på kvällen. Kom hem kl 4 på morgonen och hade aldrig haft så kul sa han. Jag undrar varför han aldrig kan släppa loss så när jag är med och vi är ute tillsammans..... Men men, inget att lägga så stor vikt vid hoppas jag

• maljor

Thailands Brud

Tror inte heller att det är något att lägga stor vikt vid för antagligen så menade han att han inte haft så kul med dem - det gör iaf min man när han säger så.
    Killar brukar inte tänka på hur de formulerar sig ;)

• Thailands brud

Nej dom gör ju inte det Såg en bild i tidningen av honom dock med flera lystna tjejblickar på sig...haha

Så man får ju hoppas att han höll sig på mattan, enligt honom själv haglad erbjudandena....varför berättar man sånt för sin blivande fru liksom...? hade det inte varit för det sexuella skulle jag blivit homo

• mandm

maljor:
    Är din mans kompis gift? För mig låter det som att han är oerhört avundsjuk, och rädd för att mista sin polare. Och inte kan handera detta på något annat sätt än detta oerhört barnsliga. Jättetråkigt för er!

• Ansu

Thailandsbrud: Var glad över att han berättade att erbjudandena haglade.. det hade varit värre om han inget sagt, tycker jag. Att han berättade tyder ju ändå på att han inte brydde sig om det utan bara tyckte det var lite kul.

• maljor

tuba-m

Nej han är inte gift, han tycker att man ska vara singel och ha massor med kk och supa runt fram till 35 då man kan börja leta efter något seriöst.
    Konstigt om han tror att han skulle förlora sin polare eftersom vi har varit tillsammans 6½ år =( Jag brukar säga åt min man att bjuda hit sina polare och vissa av dem kommer hit och bor här en helg eller så.
    Känns mest tråkigt för min man eftersom de var typ 7-8 år när de blev kompisar men han vill inte umgås med sin kompis nu heller...

• mandm

Jag håller med Ansu - det hade varit mer oroväckande om han ingenting sagt!

Jo, jättetrist för din man! Man kan ju inte direkt skaffa nya kompisar som man delat barndomen med.

• missp

maljor

Jag har haft tur med min mans kompisar men jag har 2 nära vänninor som inte haft det, de körde oxå med stilen " han borde träffa någon annan, eller snarare att han borde träffa så många andra han kan fram tills typ 45 för det hade de minsann tänkt

Så jag hade värsta flytet :)

Jag tycker helt klart du ska ha en ursäkt

• maljor

tuba-m

Nej han kan ju inte det även om han har fått nya kompisar sen han bytte jobb (som är mycket trevligare).

missp

Det är så tråkigt när det blir så. Varför förstår inte vissa killar att det inte är så alla killar vill leva?
    Det som var skönt var att hans nya kompisar på jobbet fixade en liten svensexa eftersom de inte fick vara med på den första och den var precis som min man ville ha det så nu har han ett fint minne iaf.

Svar på tråden Min möhippa har satt sista spiken i kistan för mina vänner