Dekorationstips till hösttema
Ös på med förslag om dekorationer till ett riktigt höstbröllop.
Jag börjar:
Ljung, kastanjer, rönnbär, löv, mossa, grenar att använda på bord, på vägg och i stora glasvaser.
Ös på med förslag om dekorationer till ett riktigt höstbröllop.
Jag börjar:
Ljung, kastanjer, rönnbär, löv, mossa, grenar att använda på bord, på vägg och i stora glasvaser.
Tack för alla tips!
Addiz: Sizoflor kan man använda på borden. Det är jättesnyggt!
Linum: vad är det?
Tunt papper med trådliknande struktur som finns hos blomsterhandlare.
Aha, det ska jag kolla upp!
Cahe
Kan man använda glycerol till andra kvistar och blad oxå?
Lägger tråden i mina favoriter då jag också ska ha ett höstbröllop och behöver tips till bordsdekorationerna.
Här är länkar jag hittat eller fått från andra trådar här på BT:
www.theknot.com/co_profileview.htm&MsdVisit=1
www.brollopstorget.se/Forum/message.php
www.blomverkstad.com/autumn.asp
www.weddingthings.com/autumn_wedding_favors.htm
Kom på en sak till: pumpor! Urgröpta med ljus i (kanske lite väl mycket Halloween ;) Men annars kanske små dekorationspumpor i gult, grönt orange...
Är det någon som vet när kastanjerna kommer?
...jag gifter mig den 6 oktober och börajde tänka lönnlöv i fina höstnyanser, rönnbär mm...
Men tillslut kändes det inte som "bröllop" längre.
Mer som en höstfest bara.
Jag lämnade alla knalliga färger och nu satsar vi på vitt/brunt/guld....blir stilrent men varmt och snyggt vi ska ha massa ljus såklart också.
kika in i mitt fotoalbum för förberedelser, där syns lite av färgerna...
wertogether.weddingannouncer.com
Hej lillamillan!
Gifter mej med 6 oktober och vi ska ha höst löv på vinrött papper till bordsdekoration,vinröda ljus,vit linneduk,torkade rosor lite överallt.så blir det hösttema
Kaffebönor är ett vackert inslag om man ska ha brunt i sitt tema...
OCH- kastanjerna har även ett vackert hölje som ser ut som en taggig boll...Den är just nu vackert lingrön med smått bruna fläckar...Kan också vara snyggt till ett hösttema...
Snart spricker nog kastanjehöljet så att man i en glipa kan skönja kastanjenöten inuti- även det är ju läckert!