• Anna#14

Uppmaning att skriva i gästbok

Hej.

Vi tänkte skriva en liten uppmaning till gästerna att skriva i vår gästbok. Gästboken kommer att ligga på ett litet bord och bredvid denna kommer vi sätta en ram men den här lilla uppmaningen i. Nu skulle jag behöva lite hjälp med en bra formulering, gärna på rim. Är det någon som har något bra förslag? Det närmar sig med stormsteg nu (vi gifter oss på lördag) så det står still i huvudet på mig!! Är därför tacksam för lite tips!

• Svar på tråden Uppmaning att skriva i gästbok
  • J_J

Puffar med dig, tänkte ha samma idé, både i festprogrammen och inramat bredvis gästboken.

• Karis Annelie

"Var så söt och skriv en rad
    bara ett ord eller ett fullt blad
    vi vill så gärna ha dem som vackra minnen
    att glädja, påminna och röra våra sinnen"

• Anna#14

Men vad bra! Tack så mycket! Då kan man bocka av en sak till på listan på saker som är kvar att fixa.

• Liinda_e

super bra...ska vi oxå andvända!

• Karis Annelie

åå va skoj att ni gillade det! jag ba skrev det rakt upp o ner. ibland får man till det direkt

• Maj08

Tänkte bara tipsa om något som ett par vänner gjorde på sitt bröllop:

De hade en gästbok som de i förväg delat av varje sida i två med ett enkelt streck, varpå den ena delen stod det plats för foto och den andra delen var till för gästerna att skriva på. Alla gästerna fotades i tur och ordning i par/sällskap och de fick sedan i tur och ordning skriva ner sina ord om de ville. När fotona sedan framkallades sattes det in bilder på alla gästerna ovanför lyckönskningarna. Det var rätt så kul för brudparet att titta i efteråt, dels vad de skrivit men också att alla gästerna garanterat kommit med på bild. ¨

Toastmastern uppmanade alla att fotas/skrivas under minglingen innan middagen.

Lycka till på lördag!!!

• Karis Annelie

Åå det var ju en toppenbra idé! mysigare att titta på sen när man ser dem också

• Anna#14

Tack för tipset, det är faktiskt precis så vi har tänkt. Min syster har fått i uppgift att fota alla gäster och min andra syster ska se till att alla skriver i gästboken. Ska bli himla kul att få foton på alla gäster och deras hälsningar!

Nu börjar det bli RIKTIGT nervöst!

Svar på tråden Uppmaning att skriva i gästbok