• googlad

Alla ni som är gifta..vad fick ni i morgongåva???

Vad fick ni i morgongåva?! Nyfiken!

• Svar på tråden Alla ni som är gifta..vad fick ni i morgongåva???
  • Kaffemoster

Vi hade inga morgongåvor ... hade inte en tanke på det ...

• Pingustockholm

Ingen morgongåva här heller. Det känns inte som en svensk invand tradition. Vi kommer spara på morgongåvan och satsa på en lite finare födelsedags present istället.

• Oliveros

ja, du...morgongåvan jag fick var helt otrolig!! En Omega constellation med en massa diamanter runt!! Herregud vad jag blev chockad!! Ja man får väl använda den med andakt!!

• Miss Sophie!

Vi hade bestämt oss för att inte ge morgongåvor utan satsa på annat istället. Vad förvånad jag blev när jag på bröllopsdagens morgon fick min morgongåva. Det var ett pärlhalsband som jag kunde använda under vigseln istället för mina fejkade pärlor.

• Kirsto

Jag fick en resa som vi ska göra tillsammans i november. Resmålet är hemligt och blir en överraskning ända tilsl jag står på flygplatsen. Maken fick en fin elbas av mig.

• bumse2

Jag fick ett jättefint guldarmband, en bismarcklänk med säkerhetslås. Hade aldrig väntat mig att få detta, blev glatt överraskad.

• pudan

Jag fick ett guldhjärta översållat med diamanter med kedja till

• Lena+Mattias=sant

Fick diamantörhängen och en enstensring, hade sagt jag ville ha lite blingbling ;)

Han fick en jag älskar dig bok och en hållare till sina nycklar.

• Tittij

Oliveros: Jösses vad avundsjuk jag blir nu. Det är min drömklocka, har provat den ett antal gånger på NK, men kommer aldrig ha råd! :(

• Linum

Morgongåvan var lagstadgad fram till 1920 i Sverige och var brudens försäkring i fall mannen skulle "falla bort" i förtid.

Till er som inte tror att morgongåvan är en svensk tradition

Svar på tråden Alla ni som är gifta..vad fick ni i morgongåva???