• ajav

Hjälp med lokaler i Nybro. Qvarnaslät mm??

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss i Nybro nästa sommar och håller på för fullt med att välja lokal. Eftersom vi bor i Umeå har vi lite svårt att vara på plats nu och kolla.
    Är det någon som har varit i qvarnasläts bygdegård?? Lokalen tar max 80 vilket vi säkerligen kommer bli + barn.
    Det jag undrar då är om det kommer känns trångt. NÅgon som har erfarenheter??

Vi funderar även på Ruskemåla skola. Erfarenheter?

Eller kanske några andra bra alternativ i Nybro. Helst ganska centralt eftersom det kommer många gäster långt ifrån

• Svar på tråden Hjälp med lokaler i Nybro. Qvarnaslät mm??
  • blendablenda

Vi ska ha vår bröllopsfest i Qvarnaslät i september o kommer bli drygt 80 pers. Jag är fullt medveten om att det kanske blir lite trångt, men det känns inte som nåt större problem. Hellre så än en alldeles för stor lokal. Tycker Qvarnaslät är så mysigt o väl bevarat. Har haft andra fester i Ruskemåla som oxå är en bra lokal, fast för mig känns den inte lika mysig. Men Ruskemåla är förmodligen mkt bättre om ni ska ha barn med. Det finns ett rum på övervåningen där barnen kan sitta o titta på film o så, och få vara ifred lite.
    Lycka till med ert blivande bröllop!!!

• FruÖlandstok

å va kul å hitta flera som ska vara på Qvarnaslät..

Jag gifter mig där nästa vecka.. fast jag fattar mig inte riktigt på bokningssystemet för jag trodde vi hade bokat från 12 -> på fredagen men nu ringde dom å sa att vi inte kunde få den förrän 16-16,30 nån gång.. för dom hade en begravning innan..

måste fråga dig blendablenda om det är en bra lokal annars, den är ju fin och så.. ska ni ha dans å sånt när ni är där å hur ska ni lösa det i så fall?

• blendablenda

Hej!!!
    Vi har oxå bokat från klockan tolv, men jag har inte dubbelkollat med dem än. Hoppas verkligen de står för det, för vi räknar med att duka och göra klart från klockan tolv på fredagen.
    Vi har två trubadurer som ska spela under kvällen och vår förhoppning är att det ska bli dans, vilket jag tror. Vet inte hur många ni blir, men vi blir drygt 80 gäster. Det är väl ungefär vad som går in i den "stora" lokalen. Vi ska ha buffé, men det lilla rummet där man i så fall ska ha buffébordet känns väldigt trångt.
    Vi planerar att ha ett stort partytält ute där all mat kommer serveras i, både välkomstdrinken och buffén, och om vädret tillåter framåt kvällen även tårtan.
    För övrigt tycker jag att lokalen är mysig, men det är ju omgivningen utanför oxå.
    Något som jag däremot blev besviken på är att det var väldigt dåligt med uppläggningsskålar, glaskannor, fat och sånt.....bara så ni vet om ni inte kollat det innan.
    Lycka nu till med ert bröllop. Vi har vårt helgen efter.... så tipsa mig gärna om det är något annat med lokalen jag bör veta.
    /Blenda

• FruÖlandstok

blendablenda
    hej.. nu har vi haft vårt bröllop.. det blev alldeles kanon.. vi hade buffén i det lilla rummet å sen åt i det stora då.. det enda negativa var att vi tänkte ha vita tallrikar.. men det fanns inte fler än typ 35st av dom så vi fick köra med genomskinliga.. men det blev kanon ändå..

å sen ligger alla bestick huller om buller så jag gav upp å dukade lite ojämt men det var ingen som märkte.. tyvärr räckte det inte till dubbla bestick (förrätt å buffé)..

gällande uppläggningsfat å sånt lånade vi det från cateringen så det löste sig.. var även kasst med typ serveringsbestick.. glaskannor hittade vi en hel del.. även om inte alla var enhetliga så hade vi 6-8st stående ute på borden..

om det är något du undrar så säg till så kanske jag kan svara på det.. hoppas ert bröllop blir minst lika härligt som vårt..

Svar på tråden Hjälp med lokaler i Nybro. Qvarnaslät mm??