• Misha**

Billig möhippa?????

Jag vill gärna ha tips på nåt kul man kan göra på möhippan som inte kostar något (bortsett från mat och dryck förståss). Vi är bara fyra tjejer som ska dela på kalaset och samtliga är urfattiga med minuskonton för tillfället;) Så nåt kreativt, så bruden förstår att vi bryr oss om henne (även fast vi inte har råd att bjuda henne på spa o.dyl)

• Svar på tråden Billig möhippa?????
  • Liinda_e

till att börja med förstår hon ju att ni bryr er för att ni fixar en hippa....

• matildas

vi brukar fixa några roliga uppdrag på stan! det är nästan gratis, enkelt och roligt! inget för löjligt bara :)

• Kakan -07

Något som inte kostar alltför mycket, men som jag tyckte var kul på min möhippa var att jag fick 100 kr och för dem skulle jag köpa
    * något blått
    * något gammalt
    * något nytt
    * något lånat

Det var jättekul när jag fick gå runt där i butikerna och försöka hitta bra saker. Haken var ju också att det jag köpte skulle finnas med mig på bröllopsdagen!
    Sen kan ni även göra uppdrag där bruden ska rita olika saker, eller få folk att skriva i en "10 tips till ett lyckligt äktenskap"-bok.

• Liinda_e

lr åka iväg en bit ut och ha jätte mysig picnik...
    kanske om hon gillar sånt kan ni dra iväg och tälta....låter tacky kanske men om hon e den typen menar jag
    dricka vin/skumpa äta goda ostar hittat på lite frågelekar för henne.
    fota mycket och gör ett album till henne senare..

• Misha**

Vi har f.ö. tillgång till stuga, nybyggd bastu och en sjö. Lagom avstånd från civilisationen;) Man kanske kunde börja i stan och sen lura ut henne till landet..

Det där med uppdrag lät kul! Ge gärna exempel på roliga, snälla uppdrag (det är inte flickan man lurar ut i prinsessklänning och tvingar sälja kyssar;))

• Misha**

Haha, oj, va snabba svar! Tack för tipsen!

• Liinda_e

det finns massor ni kan göra!
    sätt er ni fyra och spruta ideer så löser det sej säkert

• H&K

På min möhippa fick jag gå runt på stan och leta reda på min "brudutstyrsel". På morgonen fick jag en knallrosa klänning och sedan efter champagnefrukosten fick jag en ledtråd som jag fick klura på. Den ledde mig fram till en plats där det låg ett par vita handskar och en ny ledtråd. Den i sin tur ledde mig vidare till ett par illrosa örhängen och ytterligare en ledtråd. Osv... Hela tiden gick vi tillsammans och hade jättetrevligt. När jag var fullmunderad hade de ordnat picknick i en park där vi satt i många timmar innan det var dags för grillfest på kvällen tillsammans med min mans svensexegäng. Jag är ingen typ som tycker om att bli utklädd och göra bort mig på stan men det var faktiskt jätteroligt att få ha lite "möhippeklädsel" på sig. Det förstärkte känslan.
    Jag kunde inte ha blivit mer nöjd med min dag. Det var verkligen underbart att de hade fixat dagen bara för min skull.

• H&K

Förresten låter det som en toppenidé att åka ut till stugan på kvällen.

• Karis Annelie

Det är ju toppebra att ni har tillgång till stga med bastu! då är ju halva hippan klar!
    Kidnappa henne, gå på stan, så får hon be om råd för framtida bröllopet, "tips för lyckat bröllop" som ngn skrev om härovanför.
    Sen kan ni väl ta ngn mysig picknick, om det så bara är fika så är det mys. Och sen kanske några ni känner (pojkvänner?) kan skjutsa ut er till stugan så ni kan dricka lite och sånt kommer bli toppen!!!

• Kakan -07

Tycker också det låter som en jättebra idé att åka ut till stugan på kvällen. Det gjorde tjejerna på min hippa också och där fick jag massage och ansiktsbehandling (har tur som har utbildade i vänskapskretsen och släkten!) och vi badade bastu och simmade! Superhärligt!
    Helt klar att rekommendera!

• Liinda_e

det där med lite sköna behandlingar lät ju jätte bra!
    gratis är det ju oxå.

• Misha**

Verkligen kanonbra ideer allemsammans! Tack så jättemycket! Fick jag massor av inspiration. Kommer bli en lyckad hippa:)

• Kakan -07

Fler tips från min hippa:
    På kvällen fick jag svara på frågor som de redan hade ställt till min blivande och så fick vi se hur lika vi svarat. Rätt kul faktiskt och det ledde till många skratt!

Senare frammåt natten drog de fram ett playstation med Singstar också. Jag som haaaatar sånt! Men med lite vin i kroppen så gick det med och jag skrattade så jag grät! Hade fantastiskt kul!

• tree

kankse ni kunde gå ut och 'window shop'... tvunga henne att prova de fulaste klädder och tar bilder av henne med de på sig!... jag gjörde det en gång med en vännina... vi skratade så mycket!... kasnke efter ett glass eller två av vin... sen efteråt åker iväg till för en mysig kväll i stugan!

• Liinda_e

och det allra fulaste köper ni!!!!!!

Svar på tråden Billig möhippa?????