• Annim

Om jag ska fria till min förhoppningsvis blivande man?

Nu har jag bestämt att om inte gubben friar snart så gör jag det.
    Frågan är bara hur?

Är det någon tjej här som hittat på något kul sätt att fria på?
    Eller har ni bara något bra tips om hur det ska gå till?
    *hihihiiihi* *IVRIG*

• Svar på tråden Om jag ska fria till min förhoppningsvis blivande man?
  • Kakan -07

Först och främst: Grattis - vad kul!
    För att få lite idéer och tips så rekommenderar jag dig att göra en sökning här i arkivet, eller titta under rubriken "frieri och förlovning" så kommer du hitta massor med trådar om just detta.

Lycka till!

• H&K

Härligt med någon som friar själv!

Lycka till!

• Kakan -07

Hur går det för dig? Några konkreta planer ännu?!

• socker*

Jag har velat hela sommaren om jag själv ska göra samma sak & nu har jag nog äntligen bestämt mej.. Efter 6 år har jag nog tappat hoppet att det kommer en fråga från honom snart så då får man väl göra det själv?! ;)

Tänkte göra så här: Jag kommer att försöka övertala en smyckesaffär i stan att lägga ut 2 ringar i skyltfönstret med nån liten text som jag skrivit... Sen 'råkar' vi gå förbi där på kvällen, han ser mitt meddelande och förhoppningsvis går vi hem & dricker bubbel sen! Sen dagen efter går vi dit tillsammans och väljer ringar.... Om vi byter ringar den dagen eller vid ett senare tillfälle kan han få välja!

Oj... Nu blev jag nervös igen....

• Gakka

Ha ha ha, sitter i samma dilemma själv! Har efter att ha väntat och hintat och väntat och tjatat i flera år, nu bestämt mig för att ta tag i saken själv. Frågan är bara när och hur. Min sambo är inte direkt nån romantiker, så det får inte bli för "tillgjort"... Lånar tråden och tigger efter bra tips jag med!

• -Jonna-

Socker* - det var en kul idé!:) Hoppas du hittar någon på en smyckesaffär som ställer upp på ditt lilla misson!

• Kayo

Hej!
    Jag har bestämt att fria på skottåret om han inte hunnit innan. Tänkt göra enligt följande. Han kommer hem och hemma finns en skattkarta. Han kommer att ledas ut till olika ställen där nya ledtrådar finns. Slutstationen blir hemma hos oss där jag väntar med middag och fina kläder. Han kommer efter middagen att få en identitetsbricka där det på baksidan står frågan om han vill gifta sig med mig. Det är nästan så att man vill fria själv. Men han har sagt att han vill så jag väntar till skottåret.

• Annim

Ja, nu har jag bestämt mig för att bjuda ut honom på middag den 25:e Augusti. Han fyller år den 21 så det får bli en kombination av födelsedagspresent och frieri (fast det där med frieriet är så klart hemligt för honom)
    Sp tänkte jag göra en lite egengjord skylt där det står
    "Vill du gifta dig med mig?"
    / Mitt namn.
    Som jag tänkte smyga till personalen. Jag tänkte att de kunde få sätta den på efterätten på något sätt och när de kommit in med den går jag ber på knä inför honom.
    Jag är inte så blyg så det gör mig inget om någon tittar på oss... (Gubben min däremot kanske rodnar lite *hihi*)

• Gakka

Prinsessdröm:
    Åh, vad modig du är! Skulle jag ALDRIG våga!

Kayo
    Hra oxå funderat på skottåret. Är lite "gammeldags" och vill gärna att det ska göras traditionsenligt, och då är det ju tjejernas "tur"

• Kayo

Prinsessdröm:
    Det lät väl jätte fint. Det är jätte modigt och troligen oväntat. Låter jätte kul. Jag skulle inte våga framför alla andra. Skulle nog vilja att det var vår egen stund. Skulle nog komma av mig och fundera på vad alla andra tyckte ch tänkte. Berätta hur det går sen.

Gakka:
    Ja, skottåret är en bra dag. Jag vill väl helst att han ska fria och han hintade vid årsskiftet att han skulle fria innan årsskiftet i år, men tiden går och än har inget hänt. Jag känner ingen panik för skottåret kommer ju snart.
    Fast jag blir lite nervös. Jag tror ju inte att jag får ett nej men man vet ju inte och vad gör man då?

• Gakka

Kayo
    Ja, de verkar lite tröga karlarna... Har hintat i typ 2 år nu, och inget händer! Är också lite nervös jus över det där "tänk om han säger nej". Tror ju inte att min sambo gör det heller, men man kan ju aldrig vara 100 säker! Därför skulle dte vara så mycket bättre om han gjorde det, för han är ju typ 200% säker på att få ett ja!

• Kayo

Gakka:
    Eller hur... Helt sjukt man vet ju att han troligen kommer att säga ja men ändå blir man nervös. Skulle han säga nej så kommer det ju bli jätte konstigt. Vi får se han har ju några månader på sig innan skottåret. Hoppas att man slipper. Skulle vara skönt att få nåt riktigt romantiskt som man inte planerat själv. Nog för att han är romantisk men fria är ju lite speciellt.

• chie

Kayo :
    Jag går i lite samma tankar som dig, det här med att lägga ut ledtrådar till honom. Men min fantasi är dålig kring vad ledtrådarna ska handla om. Har du några tips? Jag har tänkt att fria nästa helg så jag känner mig nästan stressad :S. Vi är förlovade och funderar på att gifta oss 6/6 nästa år, ett år efter förlovningen. Men han får ju aldrig tummen ur verkar det som, så jag får väl ta tag i alltihopa =).
    Hjälp mig! =)

• Kayo

Chie:
    Nu har jag inte kommit så långt med min planering eftersom det är en bit till skottåret. Men jag kan ju fundera ut nåt nu....

Min tanke har nog varit att han skall få olika ledtrådar lite fågel fisk eller mitt emellan. Jag tänkte förbereda några med instruktioner tror att de skulle ställa upp. Första meddelandet: Välkommen hem. Här börjar din skattjakt för en underbart romantisk kväll. Abolut förbjudet att komma hem följ ledtrådarna. Du har en livlina, Ringa en vän dvs mig! Lycka till: Ledtråd ett: Gå till "Brothers" och hämta ut kvällens kläder, underlagda och betalda, nämn bara ditt namn, kolla i kassen efter nästa ledtråd. Ledtråd två, jag gillar min kille, du är händig... kanske daxs att byta reservdäck. Ledtråd tre finns i närheten av däcket. Tänk fågel.... Ledtråd tre: Gå till vårt favorit fik och nämn i kassan kodordet Guleböj. Du får en bricka med fika. Undersök vad du får av konditorn. Ledtråd fyra: Vi har så mycket skräp du och jag med oss från vårt tidigare liv. Tur att vi har flyttat undan dem och låst in dem. Kolla in låset.... Ledtråd fem: Hem ljuva hem. Välkommen.

Kul, detta kom jag på nu. Vad långt det är till skottåret. Vill NU!!! Hemma har jag tänkt bjuda på hans favvo rätt från favvo restaurangen då jag inte har tid att laga. Jag väntar med rosor, mat och ljuv musik. Under middagen. Han får sista ledtråden att han har en present under bordet, Där klistrar jag fast smycket i tape och där hoppas jag att det blir ett JA!!!

Det här känns ju spännande. Jag vill göra det nu!!! Tänka sig...

• chie

Kayo:
    Jag förstår dig! Jag blir alldeles till mig när jag tänker på det. =)
    Tack för lite hjälp med ledtrådarna, nu har jag lite grund att gå på.
    Jag tänkte att han skulle börja med att gå till en kiosk här i närheten och hämta ett brev som jag skrivit. Han bor nämligen i en annan stad just nu så vi bor inte ihop(kommer göra det efter september), vilket kan göra det ännu roligare. Han måste gå runt och göra massa saker innan han får komma hit. Efter han har hämtat brevet så får han gå runt här i närheten och kanske hämta upp mat och kanske fina underkläder till mig som han får välja ut men som jag betalat innan (typ han får välja för kanske 400 kronor eller nåt). Eller är det tråkigt? Sen när han väl kommer hit så väntar jag med tända ljus och sånt och byter då om till underkläderna som han valt och vi äter ihop i underkläderna. Sista ledtråden (själva frågan) har jag inte listat ut ännu. Vad tycker du?

• Kayo

Chie: låter jääte bra.

Varför inte ha bestämt några underkläder själv innan som sitter bra. Då kan han ju börja fantisera. Risken annars är att de inte passar. Det kan ju skilja mycket från modell till modell. Kan bli svårt för butiken också gällande betalningen.

Äta i underkläder är bra eller eventuellt kan du ha nåt annat över pga nedanstående:

Frågan är klurig. Kanske be honom söka fter sista ledtråden på din kropp.

Har du tänkt ha ringen färdig innan eller köpa ihop? Har du inte tänkt det kan du gravera in det på en silver ring som han sen har kvar till minne.

Jag är inte så jätte mycket för stora tal. Känner att det skulle bli för stort. Men jag kommer nog säga nåt om att när jag ser mig själv i framtiden är du alltid vid min sida. Du är min bästa vän och ingen har någonsin betytt en bråkdel av vad du betyder för mig. Jag vill ge dig min morgondag och min framtid. Vill du gifta dig med mig?

Låter jätte bra annars.

Berätta hur det går. Jag blir så nyfiken. Låter jätte mysigt.

• Karis Annelie

En rolig grej jag hörde om, var en tjej som bjöd killen på middag, efter maten fick han ett kinderägg. I ägget låg sedan ringar istället för leksak jätteroligt! Är lite pyssligt att få isär ägget utan att det går sönder, men det är fullt möjligt

• chie

Kayo:
    Du har nog rätt, blir ju dumt om han har köpt för stora, eller ännu värre, för små. Inte så sexigt, haha!
    Men tack så jättemycket för den sista ledtråden, att gömma den på min kropp e ju helt perfekt!!!
    Frieriet blir nu 1/9. Hade tänkt helgen innan men han måste jobba över nån av dagarna och jag kan ju inte gärna protestera så han anar något...Men den 2/9 flyttar vi ihop så dagen innan blir ju jättebra!
    Har inte tänkt att köpa ringar, vi har kollat ut modeller vi vill ha men jag vill gärna byta dom först framför altaret så då får vi vänta ett tag eftersom bröllopet är tänkt till 6/6-08.
    Jag lovar att uppdatera hur allt går, du med!
    Nu hopppas jag bara han säger ja, och inte att han vill vänta ett tag till!! Hoppas....

• Kayo

Karis Annelie: Coolt med kinderägget. skitbra faktiskt.

Chie: lova att berätta hur det går och hur du göra det hela till sist.

Svar på tråden Om jag ska fria till min förhoppningsvis blivande man?